חג פורים המשמח מתקרב. רבים מאתנו מצפים למשלוח המנות המקובל של פינוקים טעימים. עם זאת, עבור אלה השומרים על אורח חיים בריא, שפע הפינוקים מביא עמו עומס בסוכר ושומן ומהווה עבור רבים אתגר ומכשול.

עם קצת יצירתיות ותכנון מראש, אפשר לחגוג את חג הפורים ועדיין להזין את הגוף בפינוקים בריאים. לפניכם כמה עצות:

העדיפו מרכיבים עשירים בחומרים מזינים: בעת הכנת משלוח המנות, התמקדו בהעשרת הסלסלה בחטיפים עשויים דגנים מלאים, שפע פירות, אגוזים ואפילו בקבוק שמן זית. 

צלחת צבעונית: כדי להפוך את משלוח המנות ל'יפה בעין', שלבו פירות, קערה צבעונית גדולה והעמיסו אותה בשיפודי פירות צבעוניים - גם בריא וגם יפה.

משלוח מנות לאוהבי פחמימות: קחו קערת פסטה עמוקה ושלבו בה לחמים מדגנים מלאים, פסטה מחיטה מלאה ותוספות כמו חטיפי דגנים בריאים וכו'.

אם אתם מכינים את משלוח המנות בבית, בחרו שיטות בישול בריאות כמו אפייה, צלייה ואידוי. כך תפחיתו שומנים מיותרים ותשמרו על טעמים טבעיים ובריאים.

הכול בריא אך במינון: זו הגישה שלנו ולכן אפשר בהחלט לשלב חטיפים וממתקים קנויים במשלוח, אבל בהחלט במידה ולשלב גם אוזני המן ביתיים, ריבות טבעיות, מיני פשטידות, עוגיות גרנולה בריאות, עוגיות שוקולד צ'יפס, קופסה עם גרנולה ביתית טעימה וכו'. זכרו שמתינות היא מילת המפתח. תיהנו מהפינוקים במנות קטנות יותר ואזנו אותם עם אפשרויות בריאות יותר.

צרפו עציצי תבלין, פירות חתוכים או השקיעו בארוחת בוקר מלאה ובריאה בתוספת רטבים בהכנה ביתית וצרפו כמובן מכתב אישי עם איחולים לחג פורים שמח ובריא.

משלוח מנות מרענן: הכינו משלוח מנות מלא במשקאות מרעננים כמו משקאות טבעיים, מיץ סחוט, בקבוקי תה קר, תערובות צמחים להכנת תה קר וכו'.

חג פורים שמח ובריא, עם אושר לגוף ולנפש כאחד.