בטקס נאמרה תפילת הקדיש, הרב אמיר אברהם דיבר על יום הזיכרון בראי הקהילה, נוגנו קטעי נגינה מסורתיים, קטעי קישור על ידי נוער בית שמש והושק הספר תיאו"ד המתעד את הקהילה ואת העלייה ארצה.
אסצ'לאו מולה חבר המועצה הממונה על תיק הקליטה:
"אמש התכנסנו לזכרם של יהודי איתיופיה ניספי סודן. מורשת מפוארת זו באה לידי ביטוי עם עלייתם של יהודי איתיופיה במבצעים חשובים ומורכבים כגון מבצע משה,מבצע שלמה ומבצעים נוספים. העלייה לארץ הייתה עבור העולים התגשמות של חלומות וגעגועים של אלפי שנים לישראל.
רבים מבני העדה קיפחו את חייהם בדרך התלאות ארצה. הם סבלו ממגפות, רעב והתקפות שודדים רצחניות וזאת בנוסף לתנאים הקשים שאותם חוו במחנות המתנה בסודן. חלק ניכר מהם לא מימשו את החלום לעלות לארץ ישראל.
אין כמעט משפחה בארץ, בקרב עולי יהודי איתיופיה, שלא איבדו קרוב במסע הגבורה הזה אל אדמת ציון. כאבם העמוק של העולים מצא ביטוי בהקמת אנדרטה לזכרם בהר הזיכרון, בהר הרצל שבירושלים אשר בה נחקקו שמות בני הקהילה אשר נספו בדרכם לישראל.
בטקס המפגש אמש נשמעו סיפוריהם הכואבים של העולים אשר באמצעותם אנו נחשפים לסיפורי הגבורה שליוו את העלייה ארצה.
יהי זכרם ברוך".
בתמונה משמאל לימין: אסצ'לאו מולה, משה שטרית וראש העיר ד"ר עליזה בלוך.








