המיזם החברתי "השביל המאחד", המשלב בין איחוד קהילתי לאיחוד גיאוגרפי, הגיע למקום ראשון בתחרות האקתון העירוני בו השתתפו לא פחות מ- 100 יוזמות חברתיות שונות ומגוונות, כולם מהעיר בית שמש, אשר נעשה השנה באמצעות הזום, בשל אילוצי הקורונה .
מיזם "השביל המאחד", אותו הובילו היזם החברתי אשר קשת, האדריכל אוטו פרידמן והפעילה החברתית לאה אלפרט, מציע הקמת שביל של "חיבורים" בעיר בית שמש שיקיף עשרות קילומטרים וע''פ התוכנית מיועד להליכה, ריצה ורכיבת אופניים. השביל אמור לעבור בין השכונות הוותיקות והחדשות בעיר ולהוות סמל לחיבור בין האוכלוסיות בעיר, מתוך אמונה בטוב המשותף של תושבי העיר בית שמש.
ע''פ התוכנית, השביל עשוי לחצות את העיר בית שמש מצפון לדרום, מתל בית שמש ההיסטורית כשהוא חוצה את העיר, מבית שמש הוותיקה, בואכה שכונת נווה שמיר ועד נתיב הל"ה בכביש האלה.
אשר קשת ממובילי יוזמת "השביל המאחד" מברך על החלטת השופטים בתחרות: "כנראה שגם צוות השופטים מאמינים ביוזמה שלנו, המאחדת בתוכה כמה וכמה מהיוזמות שעלו בהאקתון ולכן בחרו בנו. אנו מלאי הכרת תודה על כך".
לדבריו, הערכים הנוספים שירוויחו תושבי העיר הם שיפור פני העיר, שיתוף הקהילה באמצעות תפעול, אחזקה ויצירה וכמובן ערך מוסף של בריאות, ספורט וחיבור הקהילות. צוות יוזמת "השביל המאחד" מודה לראש העיר הד"ר עליזה בלוך על היוזמה המבורכת של האקתון, למתנ''ס פסגות השבע ולכל השותפים לאורך הדרך.







