ארגון מגן דוד אדום מפרסם היום (ה') כי מראשית משבר הקורונה, מתאריך 24.2 ועד היום נלקחו ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א 3,644,990 דגימות לנגיף הקורונה. הדגימות בוצעו במהלך עשרת החודשים האחרונה במגוון מוקדים ובפריסה ארצית - בבתי האזרחים, בEEתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים, במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, מוסדות לימוד, ישיבות ועוד.
בשבוע האחרון (31.12.20-6.1.21), בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים, דגמו החובשים והפראמדיקים של מד"א 188,540 בני אדם, מספר שיא של דגימות לשבוע אחד שבוצעו ע"י צוותי מד"א. 17,636 מהם נדגמו בבתיהם ו-145,773 בני אדם נדגמו במתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום, קופות החולים ופיקוד העורף.
עפ"י הנתונים, החובשים והפראמדיקים של מד"א נטלו מראשית משבר הקורונה דגימות מ-425,511 בני אדם בבתיהם.
במתחמי היבדק וסע של מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים בוצעו 1,761,380 בדיקות. בבית שמש נדגמו 17,969 בני אדם.
בימים אלו ממשיך מגן דוד אדום בביצוע בדיקות במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ובמוסדות ברחבי הארץ וגם בבתי המבוטחים של קופות החולים השונות, במידת הצורך.
כמו כן, צוותי מד"א לקחו עד כה דגימות מ-7,977 בני אדם שחזרו מחו"ל בעמדה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון
בנוסף, ביצעו פראמדיקים של מד"א כ-3,000 בדיקות לסרולוגיה ואלפי חולים מאומתים הועברו ע"י צוותי מד"א מבתים לאשפוז.
במסגרת תוכנית מגן אבות ואימהות, החובשים והפראמדיקים של מד"א חיסנו את כלל דיירי ואנשי הסגל של בתי האבות והדיור המוגן בישראל. בשבוע הבא יחלו צוותי מד"א בחיסון המנה השניה.
גם במוקדי החירום 101 של מד"א ניכרת עליה משמעותית בפניות האזרחים, השבוע התקבלו כ-16,000 שיחות ביממה, עליה של כ- 270% ביחס ליום שגרה.
לצד ביצוע כ-3,650,000 דגימות לקורונה, בשירותי הדם של מד"א ממשיכים בהתרמת פלסמה ממחלימים מקורונה לטובת טיפול בחולים קשים ויצור חיסון פסיבי. עד היום הותרמו 15,039 מנות פלסמה ממחלימים מקורונה מהם ניתנו 3,992 מנות ל-1,996 חולי קורונה במצב בינוני וקשה (2 מנות לכל חולה).
מד"א ממשיך בפעילות של לקיחת דגימות בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וארבעת קופות החולים ומבצע העברות חולים מאומתים לאשפוז וכל זאת בנוסף לפעילות הארגון בשגרה ובחירום.
נתונים אזוריים (ע"פ נתוני משרד הבריאות, מעודכן ליום חמישי, 7.1.2021, 20:11)
| צבע החלטת ממשלה | ציון רמזור | צבע ציון רמזור | חולים חדשים PER10M | %בדיקות חיוביות | שיעור שינוי מאומתים | חולים פעילים | |
| בית שמש | - | 9.3 | אדום | 100.4 | 14% | 74% | 1741 |
| צור הדסה | - | 7.5 | כתום | 56.5 | 4% | 125% | 85 |
להשוואה לנתוני השבוע שעבר: לחצו כאן







