ראש מנהל תפעול דודו ג'מו יחד עם רחלי בן שטרית מנהלת שיתוף ציבור חילקו את העיר בית שמש לאזורים וסמנו על מפת העיר עשרות נקודות אליהם יצאו המתנדבים לנקות.
יום הניקיון העירוני היא מסורת שהחלה לפני שנתיים וממשיכה גם כעת במציאות החדשה של הקורונה.
כפעילות מקדימה עברו תלמידים הדרכה חווייתית (בזום או במרחב קולי) בנושא אחריות על המרחב הציבורי.
יום הניקיון הוא דוגמא נפלאה לשיתוף פעולה בין אגפי העירייה השונים- תפעול, חינוך, נוער, תרבות תורנית, פיתוח כלכלי, בריאות, איכות הסביבה ועוד. כל אלו מאחדים כוחות כדי להעביר מסר של שותפות עם הציבור ולשפר את הנראות של המרחב הציבורי. עשרות מקומות ינוקו באמצעות כוחות משולבים של עובדי עירייה, תלמידים ותושבים ביניהם רחוב הרצל, גור אריה, ביאליק, יפה נוף, בעלז, צאלים ועוד...
הפעילות התקיימה תחת הנחיות התו הסגול של הקורונה, והמתנדבים ניקו מתוך שייכות למקום מגוריהם.
ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך:
"עבר על העיר בית שמש אחד מימיה המרגשים ביותר. אלפים רבים מתושבי העיר יצאו למרחב הציבורי ולקחו אחריות על הסביבה שלהם. תושבים מכל השכונות ומכל המגזרים חילונים , חרדים ודתיים. צעירים ומבוגרים, ותיקים ועולים. כולם שותפים באחריות על העיר בית שמש. העיר בית שמש הרוויחה רווח כפול. ראשית העיר הערב בתום יום הניקיון באמת נקייה יותר. הרווח המשמעותי הוא החיבור הגדול של תושבים רבים יותר לעיר"
ממונה שפ"ע ח"מ הרב שלמה ברינלט :
"עובדי מנהל תפעול בראשות דודו ג'מו ובשיתוף מחלקות נוספות בעיריית בית שמש ריכזו והפעילו היום אירוע מדהים. מדהים בהשפעתו הפיזית על העיר בית שמש ובמידת שיתוף הפעולה לה זכו מאלפי תושבי העיר משכונות רבות. היה מרגש לראות את הנוער והילדים יוצאים לרחובה של בית שמש ומרוכזים במשימה של ניקיון העיר.רק כך יוצרים שינוי"
רועי לחמנוביץ | דובר עיריית בית שמש.






