כל עובד שייצא לחופשה ללא תשלום מה-1.8 ביוזמת המעסיק למשך 14 ימים לפחות, עשוי להיות זכאי לדמי אבטלה.
גם "מובטלים חוזרים" נדרשים לחדש רישום אצלנו באתר ולעדכן סטטוס תעסוקתי באתר ביטוח לאומי. כל עוד לא עברה שנה ממועד התביעה הקודמת, אין צורך בהגשת תביעה חדשה בביטוח לאומי, אלא רק בעדכון סטטוס בצירוף מכתב הפסקת עבודה מעודכן. הארכת חל"ת ע"י מעסיק אינה מצריכה דיווח.
עובדים ששבו לעבודתם, נדרשים להמשיך ולמלא טופס דיווח חזרה לעבודה/תחילת עבודה.
לגבי מעסיקים, בימים הקרובים נפרסם מנגנון דיווח שיקל עליהם ויאפשר להם לחתום על הצהרה ולהעלות קובץ אקסל מובנה, וכך יוכלו לדווח על עובדיהם שהוצאו לחל"ת באופן קולקטיבי.
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "אנו נערכים לכל תרחיש של עליה במספר דורשי העבודה. נמשיך להקל ולפשט תהליכים לטובת דורשי העבודה, תוך קריאה לציבור לעדכן אותנו אם חל שינוי במצבו התעסוקתי"






