כחלק מחיזוק השדרה הניהולית במרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל כ- 20 מנהלי מרכזי צעירים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית סיימו בהצלחה קורס מנהלים. קורס ההכשרה הייעודי התקיים כחלק מפיתוח ההון האנושי בלמעלה מ- 70 מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, המחזקים את המנהיגות המקומית ומעניקים לצעירים מעטפת כוללת בתחום פיתוח קריירה ויזמות, תעסוקה, פעילות תרבות ופנאי. במסגרת הקורס, שנערך בשיתוף מפע"מ גליל מערבי של משרד הפנים, המנהלים נחשפו לתכנים שונים וביניהם הרצאות על צעירים בישראל ובעולם בדגש על דור ה- Y ודור ה-Z, קיבלו כלים לתהליכי ייעוץ פרטני ולמתן מענה בתחום פיתוח קריירה והשכלה, יזמות, מודלים שונים של פעולה, אסטרטגיה ונתינת שירות, ניהול שותפויות בראיה אזורית ועוד. בין מסיימי הקורס גם מנהל מרכז הצעירים של בית שמש, שייקה אלגד. מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מחזקים את המנהיגות המקומית וממוקמים בכל רחבי הארץ.

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: ״חיזוק החברה הצעירה בפריפריה הוא יעד. הצעירים הם מנוע הצמיחה שמייצר קהילה חזקה ומנהיגות מקומית בשגרה ובמיוחד בחירום. על כן, במטרה להעניק לצעירים בפריפריה שוויון הזדמנויות, המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל הקים בשנים האחרונות למעלה מ-70 מרכזי צעירים. בתקופת משבר נגיף קורונה מרכזי הצעירים הוכיחו מנהיגות והפגינו ערבות הדדית בקהילה ואני גאה בהם על כך. כידוע החוסן הקהילתי והחברתי ממוביל לחוסן לאומי ואנו ממשיכים לטפח את ההון האנושי במרכזי הצעירים מטרה שיעניקו מענה מקצועי. במקביל המשרד ממשיך לפעול למען צעירים בתחום פיתוח קריירה, היזמות ובתחום הפנאי והקהילה".

עוד נמסר, כי במסגרת תוכנית ההכשרות למרכזי הצעירים ובמטרה להעמיק את הידע ואת הכלים המקצועיים של השדרה הניהולית במרכזי הצעירים, התקיים לפני מספר חודשים כנס ארצי שנתי  להכשרת  למעלה מ- 100 רכזי פיתוח קריירה, שנותנים מענה לצעירים במרכזי הצעירים. במים אלה צעירים מהפריפריה, המהווים כשליש מהאוכלוסיה בישראל, משתתפים בתכנית "צעירים ממשיכים לחזק את החוסן החברתי בפריפריה" של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והסוכנות היהודית. במפגשים השתתפו טל אוחנה ראש עיריית ירוחם, אלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק, בני ביטון ראש עיריית  דימונה, יורם קרין ראש מועצת עמק המעיינות, רוני מרום ראש עיריית מצפה רמון, פרופ' מולי להד, סגן ראש רח"ל (רשות חירום לאומית)