ועד ההורים: 

"השבוע, ביום שהתפרסמו השיבוצים לגני עירייה התבשרנו כי גילה דהן הגננת בגן גחלת טרום חובה בית שמש לא תמשיך שנה הבאה. גננת שנתנה את הלב והנשמה שלה לילדים שלנו, ילדים שמעריצים וסוגדים לה. 

שהתבקשנו לשבץ את ילדינו לא היה לנו ספק שבכוונתנו להשאירם בגן גחלת. לא די שעברה על הילדים שנת קורונה, שנה של שינויים, שנה לא פשוטה מכל ההיבטים עכשיו על הילדים להתבשר כי הגננת שאנחנו ההורים שיתפנו שממשיכה איתם שנה הבאה לא תהיה.

ילדים בני 3-4 שכל שינוי כזה קריטי להתפתחות ולעיצוב דמותם.

להבנתנו, גילה מעוניינת להישאר בגן ואף מעדיפה. שהרי זהו הגן שטיפחה אותו והשקיעה בילדי הגן מעל ומעבר. ואנו ההורים היינו שקטים ובטוחים ששלחנו את הילדים לגן.

פנינו לגורמים רבים אך ללא תשובה מספקת. לא ייתכן כי יחליטו להוציא גננת מהגן ללא רצונה וללא רצון ההורים. בלי סיבה מוצדקת. בלי להכין אותנו ההורים.

מן הראוי לפחות לעדכן על השינוי לפני בחירת הגן לילדינו. הבחירה של כולנו הייתה נטו בגלל הגננת, בגללה גילה.

אנו ההורים המומים וזועמים למשמע המהלך הפזיז - ובעיקר מזועזעים מן התזמון הלא אנושי - לאחר השיבוצים.

מרגישים שקיבלנו חתול בשק, עוד רגע שנה חדשה ואיננו יודעים מי הגננת, ללא כל יכולת ביטוי בנושא הכי חשוב לנו כהורים- חינוך ילדינו. 

הגננת שלנו, גננת מדהימה שהחינוך הוא נר לרגליה, שילדינו הולכים לגן בחיוך בזכותה, ששיפרה משמעותית את התקדמות הילדים, ששמה דגש על ילד ילד, ילדים שבשבילם היא אמא שניה. גננת שגן גחלת הוא הבית שלה (ושלנו) שהשקיעה מחשבה בכל פרט בגן.
אין עוול גדול מכך.

נבקש להדגיש כי למהלך זה השפעה הרסנית ומרחיקת לכת לפרט ולכלל:

1. ילדינו המודעים לכך שימשיכו שנה הבאה עם הגננת האהובה שלהם, אחרי שעברו כל כל הרבה בשנת קורונה הזו. ילדים בטרום חובה שהחשוב ביותר בהתפתחותם זה הביטחון והידיעה שהם סומכים עלינו וכעת ידינו כבולות.
אין לכך כל הצדקה!

העיריה מנצלת את התזמון לבצע שינוי שכזה בחשאי לאחר השיבוצים כך שלא נוכל לשנות ולעשות מאום.

2. במבנה הפיזי ובחצר הגן הושקעו לאורך השנים כספים רבים של הורי הגן בידיעה ברורה שזוהי השקעה לשנים. רק לאחרונה תרמנו המון משחקים יקרי ערך לחצר הגן ואביזרים לגן.

לצד זאת דאגה גילה והצוות לשמור ולטפח את המבנה הפיזי של הגן.

3. ישנם הורים שלא העלו את ילדם לגן חובה רק בגלל הידיעה כי גילה תמשיך בגן והראיה שלהם כהורים בהתקדמות והתפתחות הילדים בזכותה.

לאור כל האמור לעיל, ברור כי מדובר בהחלטה שרירותית, מסורבלת המעלה בין היתר שאלות קשות בנוגע לאינטרסים העומדים מאחורי ההחלטה.

נבקש את עזרתכם המיידית והתערבותכם במניעת מהלך זה".

ועד הורי גן גחלת.

המכתב ששלחו ההורים: