אלכסנדר רון, שופט בית המשפט המחוזי בי-ם, קיבל את עמדתם של החברה היזמית ואיקאה והתייחס להיתר הבנייה, לטופס האיכלוס ופתיחת הסניף לקהל. 

ההליך המשפטי בעינין חוקיות השטחים שנבנו בחריגה יימשך.

השופט רון: "סוגיית מאזן הנוחות קשורה בטבורה לעובדה שבמקום פועל עסק שעלול להיפגע ולעובדה שמועסקים במקום מאות אחדות של עובדים".

"היתכנות לפגיעה ממשית לא תגרם רק בשל צמצום השטח, אלא במידה לא מבוטלת בשל ההד הציבורי השלילי שיקרין הדבר על ציבור הלקוחות ויצנן את שאיפתם להגיע למקום. ספק בידי אם זו העת לכך".

"אכן מרחף צל כבד מעל כ-8,500 מ"ר בנויים, אם לא מעט יותר. אף מקובלת עליי לחלוטין החומרה בה רואה המבקשת את הדבר".

"ההליך בעניין חוקיות השטחים יתקיים במסגרת העתירה שהגישה המדינה ועדיין תלויה ועומדת"

תמונה- שמשנט ארכיון.