מירי תושבת העיר, בית שמש מזה  26 שנה, נשואה ואם ל 4. בעלת תואר שני במגדר. בעבר שימשה כ- 11 שנים מנהלת מתנ"ס רמת בית שמש והקימה את מועצת הנשים המקומית בעיר. 

בחמש שנים וחצי האחרונות שמשה מירי בתפקיד מנכ"ל המכון לאסטרטגיה ציונית, מכון מחקר ושטח ברוח לאומית וליברלית וכתבה טורי דעה בעיתונים "מקור ראשון" ו"ידיעות אחרונות". 

מירי שלם: "אני גאה לחזור הביתה ולהוביל את היכל התרבות העירוני בבית שמש ברוח השינוי אותו מובילה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך. אני מאד מתרגשת. בכוונתי לקשור בין בית שמש הנפלאה, התושבים המיוחדים והחזון התרבותי וזאת כדי להעמיד את בית שמש על מפת התרבות הישראלית ולשקף גם באמצעות האומנות והתרבות המקומית את תפיסת הטוב המשותף בעיר". 

ראש העירייה ד"ר עליזה בלוך: "אני מברכת על המינוי של מירי. מדובר בשילוב של אשת מקצוע עם רקע ניהולי ותרבותי וכוח מקומי שפעלה שנים רבות בעיר. האתגר העומד לפתחה של מירי הוא הפיכת העיר לאבן שואבת וכמרכז תרבותי בישראל.הייחודיות ורב התרבותיות המאפיינים את בית שמש יבואו לידי ביטוי גם בסדר היום התרבותי שלה. אין לי ספק שמירי תוביל את התרבות בעיר להישגים"

 דובר העירייה רועי לחמנוביץ. 

סגן ומו"מ ראש העיר, מר משה שטרית: 

"שמח לבשר על בחירתה של Miri Shalem לניהול בית התרבות.

במשך שנים מירי יצרה תרבות ותוכן כמנהלת מרכז קהילתי גוונים. בהמשך, עשתה תפקידים נוספים חשובים כמו הניהול הכללי של המכון לאסטרטגיה ציונית. מירי תהפוך למובילה תרבותית מקומית ותאפשר לנו להציע לכל תושבי בית שמש אירועי ומופעי תרבות קרוב לבית. 
מירי, תושבת העיר מזה 26 שנים, יודעת את הצרכים והדרישות הקיימות בעיר ובימים אלו בונה את התשתית לתכניות הבאות.

ברוכה הבאה לצוות מירי, שמחים שאת איתנו".

מערכת שמשנט מברכת את מירי על תפקידה החדש והמאתגר ומאחלת לה הצלחה רבה.