הרב נתן הכהן קופשיץ הוא המרא דאתרא של הקריה החרדית נחלה ומנוחה, מורה צדק בבד"ץ של העדה החרדית בית שמש- י-ם ועומד בראש ישיבות וכוללים ידועי שם.
אתמול, יום ראשון, הגיע רמ"ט ראש העיר יוחנן מאלי, לפגישה בביתו של הרב נתן הכהן קופשיץ שליט"א. בפגישה עמו ביקש מאלי מהרב לפרסם מכתב הקורא לציבור החרדי לפעול בהתאם להנחיות ואזהרות משרד הבריאות לצמצום התפשטות מגיפת הקורונה. כמו כן, ביקש מאלי מהרב, לציין את ההנחיה הקוראת לציבור שנדרש לשהות בבידוד, להקפיד על ההנחיה.
הרב נאות לפרסם את המכתב וכתב אותו בכתב ידו וכעת המכתב מופץ בקהילה.
מתוך מכתבו של הרב נתן הכהן קופשיץ שליט"א:
"לאור כל הנשמע ברחבי תבל ומלואה על אודות המגיפה ההולכת ומתפשטת בהכל מדינה ומדינה יצילנו ה' ברחמיו המרובים. רבים הם השואלים "מה ילד יום" ומה עלינו לעשות.
בוודאי שהעיקר הוא להרבות בתפילה וחיזוק בלימוד תורתינו הקדושה ובזה יש להשקיע יותר משאר ההשתדלויות יחד עם זאת להיות שלווים ולא דואגים ולהתחזק במידת הביטחון שבוודאי שומר ישראל ישמור שארית ישראל לפליטה מכל רע".
"כמו כן כתבו גדולי ישראל שליט"א להיזהר ביותר מפירוד הלבבות ולהגביר אהבה, אחווה השלום והרעות.שימת לב מרובה בימים אלו, להיות בשמחה עם בני הבית ועם הילדים, והזמן ראוי לחזק אותם באמונה ובתפילה ולצפות לישועתו. ידוע מכל התקופות שהיו מגיפות בעם ישראל שהורו גדולי הדורות זיע"א לשמור על כללי הזהירות לשמירת המרחק בין האנשים וברחיצת הידיים היטב. זהירות זו היא חובה היא חובה גמורה על מנת שלא תתפשט המגיפה ואין להקל בזה".
"פשוט הוא שמי שנחלה בנגיף ה' ישמרהו וירפאהו, יש לו להיזהר להיות בבידוד וחלילה שלא להיות בחברת אנשים, ואף מי שהוא בספק חולה עליו להימנע מקרבת האנשים עד אשר יברר שאינו עלול להדביק אחרים.
מי שאינו מקפיד בכל אלו עוון חמור בידו אם חלילה יסייע להתפשטות המחלה אצל אחרים.
הקב"ה ברחמיו המרובים יחוס עלינו וימנע מגיפה מנחלתנו ונעבור את הימים האלו בבריאות איתנה ונזכה לכל השתא זו מן הזבחים ומן הפסחים אכי"ר
המצפה לרחמי שמים".
נתן הכהן קופשיץ.
קרדיט תמונות באדיבות 'מהדריניוז'.







