השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.
השוהים בחוץ - יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.
הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.
השוהים בחוף הים - יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי.
דוברת עיריית בית שמש- דפנה כהן.






