ראש עיריית בית שמש, ד״ר עליזה בלוך נפגשה אמש עם שר הפנים, אריה דרעי ועם מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן בנושא קידום החלטת ממשלה ייעודית בנושא העיר בית שמש שהעירייה מקדמת.
דרעי הנחה את מנכ״ל המשרד להתנות את תמיכת המשרד בהחלטות ממשלה אחרות בתנאי לקידום החלטת ממשלה עבור העיר בית שמש.
בנוסף מנכ״ל המשרד הביא את עמדת המשרד על כך שהסכם הגג שנחתם בזמנו הוא רע עבור העיר וכי על המשרד להתגייס לטובת פיתוח העיר ; בעיקר לאור ההתנהלות התקציבית המאוזנת של הרשות.
השר דרעי התחייב כי לאחר כינון הממשלה החדשה, הוא יפעל למנות נציג לעירייה בועדה המחוזית של משרד הפנים.
עוד אישר דרעי כי המשרד לפיתוח הנגב והגליל יעביר חמישה מיליון שקלים למיזם לצמצום הוצאות ופיתוח מקורות הכנסה חדשים לעיר.
עיריית בית שמש תעביר כבר בשבוע הקרוב למשרד הפנים מסמך המרכז את כלל הצרכים של העירייה ממשרד הפנים.
ראש העיר, ד״ר עליזה בלוך הודתה לשר הפנים, אריה דרעי על הפגישה העניינית והמקצועית: ״אני מודה לך ולצוות משרדך על הכוונה לפעול ולקדם החלטת ממשלה ייעודית עבור העיר בית שמש, החלטה אשר תשקם את העיר ותוביל להצלתה מבחינה כלכלית למען תושבי העיר ועתיד העיר״.
שר הפנים, אריה דרעי: ״הממשלה תתגייס לסייע לבית שמש ולתושביה על ידי מתן תקציבים לפיתוח כלכלי, שיפור שירותים בתחומים שונים, בין היתר, בבניית כיתות, תחבורה ציבורית, הקמת אזורי תעשיה וחיזוק ההון האנושי ברשות המקומית.
משרד הפנים מלווה את הרשות בבניית תכנית מקיפה לצרכיה ותוך מחשבה ארוכת טווח. בית שמש הינה עיר מרכזית ולצד הבניה המואצת, יש לדאוג למקורות כלכליים וסיוע ממשלתי מיוחד״.
דפנה כהן- דוברת עיריית בית שמש.
ראש העיר ד"ר עליזה בלוך על הפגישה:
"נפגשנו השבוע עם שר הפנים, אריה דרעי לפגישה חיובית ומעודדת על עתידה של העיר בית שמש. שמחתי לפגוש שותף משמעותי, קשוב ואסטרטגי אשר תומך בהחלטת ממשלה ייעודית שאנחנו מקדמים בנושא העיר בית שמש, החלטה אשר תציל את עתידה של העיר מקריסה כלכלית ותיתן לה תקציבים ייעודיים להתפתחות ולצמיחה.
הודיתי לדרעי על כך שהנחה את מנכ״ל משרד הפנים להתנות את תמיכת המשרד בהחלטות ממשלה אחרות בתנאי לקידום החלטת ממשלה עבור העיר בית שמש.
בנוסף הודיתי לשר דרעי כי במסגרת תפקידו כשר המשרד לפיתוח הנגב והגליל, התחייב להעביר חמישה מיליון שקלים לצמצום הוצאות ופיתוח מקורות הכנסה חדשים לעיר.
אנחנו נמשיך לפעול בשביל ולמען עתידה של העיר שלנו, עיר העתיד של ישראל".





