הבוקר פורסמה כתבה על ד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש, באתר TheMarker ובה דברים שאמרה בוועידה. 

להלן ציטוטים נבחרים מדבריה: 

 "עיר שהיא חרדית בלבד היא בעייתית, וכך גם עיר חילונית בלבד. חיים משותפים אינם אילוץ, אלא הזדמנות אמיתית לייצר משהו שהוא גדול יותר משני חלקיו"

"ההיסטוריה של המקום התחילה מניסיון לפתור את בעיית הדיור של המגזר החרדי. וב-15 השנים האחרונות - בהחלטות פוליטיות - הביאו הרבה יחידות דיור לעיר. האם זה שבנו יחידות דיור פתר את הבעיה החרדית? יחידות דיור זה חשוב, אבל אי-אפשר לנתק את הדיור מהכלכלה ומאיכות החיים".

 "הכלכלה של העולם החרדי היא סוגייה של כל החברה הישראלית, ולא בעיה רק של המגזר"

"התעשיינים יתאימו את מקום העבודה ואת לוח המושגים שלהם לציבור החרדי - בין אם זה אוכל כשר, הפסקה בזמן מנחה או יציאה מוקדמת בחנוכה. המסר צריך להיות שכל אחד צריך משהו אחר - לא כי מישהו בא לקראת מישהו, אלא כי זה חלק מנורמליות של החיים. נקודת המוצא היא שכולם הולכים להיות פה, ואף אחד לא ילך מפה - לכן, השאלה היא באיזו עיר נרצה לגדל את הילדים שלנו".

"חלק גדול מהיציאה לעבודה נגזר מהון פוליטי - אם החרדים ילמדו ליבה או ישרתו בצבא. אנחנו שמנו את הקונפליקטים האלה בצד. עיר איתנה כלכלית, שיותר אנשים בה יודעים להתפרנס בזכות עצמם ושנותנת שירותי תרבות ואיכות חיים, היא עיר שהתושבים לא יהיו במקום של הישרדות. הסוגייה הפוליטית והחברתית תיבנה דרך איתנות כלכלית, ואנחנו מאמינים שזה מה שקורה היום בבית שמש. ישראל של 2040 תיראה כמו בית שמש ב-2020, זאת הדמוגרפיה. היום העיר עוברת תהליכים של פתיחות ונגישות ואני מזמינה את כל מי שנמצא כאן שיפתח עסק בבית שמש. אחר כך כבר לא יהיה מקום".

תמונה- ארכיון