במדינת ישראל, יש חוק האוסר על נטישת בעל חיים. משרד החקלאות, דיווח לארחונה על מספר אזרחים אשר נגדם הוגש כתב אישום בגין נטישת בעל חיים', אחד מהם הא תושב בית שמש, אשר נטש את כלבתו ביישוב סמוך לבית שמש, כך על פי כתב האישום, ממנו מתברר, הכלבה הפצועה נמצאה על ידי אזרח טוב ונמסרה לידי אנשי השירות הווטרינרי של עיריית בית שמש.
משרד החקלאות, ער לתופעה העצובה של נטישת חיות מחמד, ופועל לצמצומה שבמסגרתה ננטשים עשרות אלפי כלבים, מדי שנה. על פי מידע שמסר משרד החקלאות, כתבי האישום הם תולדה של פעילות ענפה של המשרד לאכיפת 'חוק צער בעלי חיים'. על פי חוק צער בעלי חיים, מרגע שמחליטים לקחת 'חיית מחמד' הביתה, על הבעלים מוטלת האחריות המלאה לטיפול בחיית המחמד. הגשת כתבי האישום גם במקרים האחרונים, התאפשרו הודות ל'מאגר הארצי לרישום כלבים' של השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, המרכז את פרטי כל בעלי הכלבים בישראל. מטרת המרכז היא להסדיר את הפיקוח על כלבים במדינת ישראל וליצור מאגר נתונים אחד, כלל ארצי, הכולל בתוכו את פרטי כלל הכלבים הרשומים בישראל, מתוך דאגה לבריאות בעלי החיים והציבור. בזכות המאגר ניתן לאתר פרטי בעלים של כל כלב המוחזק ברישיון על פי מספר השבב האלקטרוני שלו, המשמש כמספר תעודת זהות.






