בימים אלה מתבררת תביעה של ביה"ס החקלאי בית ג'מאל נגד נתיבי ישראל ועיריית בית שמש. מדובר בתביעה שמהותה בקשה לפיצויים בגין ירידת ערך בגין הרחבת כביש 38.
הוגשו תביעה לפיצויים מתוקף חוק 197 לתו"ב לירידת ערך בגין הרחבת כביש 38 עפ"י תב"ע מאושרת. הכביש פלש לתוך השטחים החקלאיים בבעלות ביה"ס החקלאי בית ג'מאל. התקיים דיון בנידון בועדת המשנה לשמיעת התובעים ולאחר מכן התנהל דיון סגור לקבלת החלטה.
בפני חברי וועדת המשנה לתכנון ובניה הונחו חוות דעת משפטית ושמאית של עו"ד אמיר בירנבוים והשמאית תמר אברהם מטעם הועדה. יועץ משפטי של וועדת המשנה, היועמ"ש של העירייה עו"ד מיקי גסטוירט מסר בוועדה: "בהליך תביעת פיצויים הועדה המקומית היא גם הנתבעת וגם הגורם המחליט, ולכן אתם לאחר שתשמעו את הצדדים ותתבקשו לקבל החלטה אם לדחות את התביעה או לקבלן באופן מלא או חלקי. על כל החלטה שתתקבל כאן ניתן להגיש ערר לועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה. בגלל שמדובר בתכנית דרך, חברת נתיבי ישראל משפה את הועדה המקומית ב-% 70, המשמעות שמכל סכום שייפסק כפיצויי ירידת ערך נתיבי ישראל תשלם % 70 והוועדה המקומית את ה-% 30הנותרים.
את ביה"ס החקלאי סליסיאן בית ג'מאל ייצג עו"ד דודו כחלון. בתביעה הזו הושגה פשרה בין הצדדים, עיקר הפשרה בפיצויי הפקעה ובמסגרתה התובע הסכים להסיר את תביעתו לירידת ערך.
חברי וועדת המשנה של העירייה, הודיעו כי הם מצטרפים לבקשת התובע לדחיית הדיון כדי לאפשר השלמת הפשרה. בסיום ההליך הבטיחה הוועדה שהיא תגיש הודעה מסודרת בכתב.
גובה הסכום עדיין לא נקבע וייקבע לאחר שיושלם נוסח הפשרה





