טקס חגיגי לחלוקת מלגות לסטונדטים התקיים בגן הבוטני בירושלים ובמסגרתו חילקה קרן קימת לישראל מלגות בסך 6.5 מיליון ש"ח ל- 350 סטודנטים, 100 מתוכן מלגות חדשות הכוללות לימודים, מחייה ותעסוקה לסטודנטים המתחייבים להישאר בגליל.  בין הסטודנטים שנבחרו לקבל מלגות, סטודנטים מירושלים, גבעת זאב, מבשרת ציון, קרית ארבע, צור הדסה, קרית ענבים, מודיעין, אריאל ועוד.   

הסטודנטים שנבחרו לקבל את המלגות לומדים את שנת הלימודים האחרונה בלימודי מקצועות ההנדסה, מדעי המחשב וביוטכנולוגיה, והם נדרשו לעמוד בקריטריונים ואמות מידה שהוגדרו מראש על מנת לקבלן. בין הקריטריונים: הישארות בגליל למגורים ותעסוקה וכן שירות צבאי או לאומי (למעט לעולים חדשים). כמו כן, ניתנה עדיפות לסטודנטים חיילים בודדים משוחררים ולסטודנטים עולים חדשים שעלו לארץ בחמש השנים האחרונות.

המלגות חולקו במהלך האירוע ע"י יו"ר קק"ל, מר דניאל עטר, נשיא קק"ל שוויץ ונציג לשכות חו"ל, מר ארתור פלוטקה והמדען הראשי בקק?ל, ד"ר דורון מרקל.

מלגות הלימודים שחולקו ל-250 סטודנטים מכל רחבי הארץ בחסות ארבע קרנות קק"ל: קרן סיוביצ'י שחילקה השנה 90 מלגות עם עדיפות ל-10 סטודנטים הלומדים במסגרות האקדמאיות המשויכות לתכנית "רילוקיישן ישראלי", קרן הורוביץ שחילקה 95 מלגות לסטודנטים נצרכים בחמישה מוסדות אקדמיים: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון ומכון ויצמן, קרן פילוסופיה, שחילקה 38 מלגות לסטודנטים לפילוסופיה לתואר שני ושלישי וקרן בנדר, שחילקה 28 מלגות לסטודנטים למקצועות הנדסה, פיזיקה, כימיה ורפואה, אשר משתתפים בפרויקט "יתד" לנוער בסיכון.

בנוסף לכך, 100 מלגות המוענקות לחיזוק הפריפריה כחלק מיישום תכנית רילוקיישן ישראלי – קק"ל בונה את ארץ המחר", תכנית שהושקה לפני מספר חודשים ושמטרתה להביא מיליון תושבים חדשים לנגב וחצי מיליון תושבים חדשים לגליל עד לשנת 2040.

התמונה: באדיבות דוברות קק"ל