בבית שמש כבר התרגלו למדרכות נפרדות, לשבילים נפרדים, לתחנות אוטובוס נפרדים. עכשיו תתחילו להתרגל, גם המעליות בשכונת ג' 2, בקריה החסידית דז'יקוב- ויז'ניץ יש מעליות נפרדות.
הגיוני? בודאי. זו הדרך להימנע מכל הרהור חטא במגע או מבט עם אישה.
הנה נוסח ההודעה שנתלתה על הקירות בבניינים ובחדרי המעליות בשכונה. המודעה פונה בכבוד, לאורחים ומבקרים החשובים. הדיירים מן הסתם קיבלו הוראות ברורות, מתי העליה לנשים, מתי העליה לגברים. ובשעת הדחק ראוי שיעלו אלה במדרגות.
"בהוראת רבני הקהילה, יש לשמור ולהשתמש במעלית בהפרדה, מוחלטת בין גברים לנשים". מה זה אומר? האם נפח המעלית נחצה באופן כזה שאישה תיכנס לצד ימין וגברים לצד שמאל.
ובכן מסביר מי שמצוי מעט בקהילה: "הכונה היא שהעליה לכל מעלית תהיה רק למין אחד בלבד. גבר עם גבר, אישה עם אישה. מי קודם? סביר להניח שמי שמגיע קודם הו יעלה ראשון.".






