ראש העיר, דר' עליזה בלוך: "חנכנו אתמול בערב כיכר לזכרו של פרופ׳ אבנר שאקי ז״ל. כשעיר בוחרת להנציח ברחובותיה אנשים מסוימים היא מסמנת מודלים של גיבורי תרבות. זו דרך להגדיר סטנדרטים. זה מה שאנחנו משאירים לדורות הבאים. 
אבנר חי שאקי ז״ל, היה משפטן בינלאומי, שר דתות, סגן שר החינוך שהשקיע רבות בעידוד השכלה בפריפריה. היה שלב שהוגדר כאלוף המלגות. הוא היה פורץ דרך. הייתה לו היכולת להוביל עשייה מתוך שותפות ומתוך פשרה ויכולת להוביל שיח עם האחר. לא תמיד היה לו קל, אך הוא היה נחוש.
בקריאת הכיכר על שמו אנחנו מבטיחים להמשיך את הדרך הזו עם הקשיים הטמונים בה.
אני רוצה להגיד תודה למשפחת שאקי- לנחמה והילדים. היום אתם מצטרפים למשפחת בית שמש שמקבלת אתכם בזרועות פתוחות ובאהבה.  
העיר בית שמש לקחה על עצמה להמשיך את דרכו של אביכם.
תודה לאלי פרץ יו"ר ועדת השמות שהוביל את התהליך ולקלמו בוזנח שהיה עוזרו האישי".