כזכור, התריעה מטה יהודה לפני כחודש בפני משרד החינוך כי לא תפתח את שנת הלימודים בבית הספר השחר עד שמנהלת בית הספר לא תוחלף. ההורים והמועצה ביקשו ממשרד החינוך להחליף את המנהלת לאלתר, זאת לאור אי שביעות רצון מתפקודה.
בתוך כך, מטה יהודה החליטה על מסגרת חינוך אלטרנטיבית אשר תעמוד לרשות מעל 300 תלמידים שהוריהם בחרו לשלוח אותם לתכנית האלטרנטיבית ולא לביהס עד לסיום המשבר. התלמידים ילוו ויודרכו על ידי מדריכי החינוך הבלתי פורמאלי.






