אם ציפה ישראל רמתי, יו,ר סיעת ש"ס בעירייה ויו"ר וועדת הביקורת לקבל תשובה ברורה ובעיקר גלויה על התנהלות העירייה במכרזים עד גובה סכום נמוך של 127 אלף ₪ הרי שהוא התאכזב. בידי רמתי נתונים ומספרים שהדאיגו אותו ובעיקר על דרך ההתקשרות של העירייה עם ספקים בתחומים שונים.
"כפי שהשיבך היועץ המשפטי, העירייה אינה פועלת באמצעות מכרזי זוטא. תקנות העיריות )מכרזים) מאפשרות לעירייה לפעול בדרך של מכרזי זוטא אך כאמור אין זו חובה.
בפועל מתחלקות רכישות העירייה בין ועדת הרכש, ועדת המתכננים וועדת מכרזים (רגילה ושל ועדת שלושה(.
לנוכח מורכבות הנושא, מוצע לך להיפגש עם היועץ המשפטי והוא יסקור ויפרט את סוגי הרכש השונים, את הוראות החוק הרלוונטיות ואת הרציונל העומד מאחורי פעולות הרכש האמורות.
בכל הנוגע לרשימת הספקים להם התקשרות עם העירייה ועלות ההתקשרות, אציין כי מטבע הדברים מדובר ברשימה הכוללת עשרות ומאות רבות של ספקים ואין אפשרות מעשית לפרטם. ככל שתבקש מידע ספציפי יותר, ישמח גזבר העירייה להעמידו לרשותך.
בשולי הדברים אעיר כי מבקר העירייה שוקד על עדכון נהלים בכל הנוגע לפעולות רכש ועם סיום העבודה היא כמובן תפורסם." עד כאן תגובת העירייה.
התשובה לא רק שפותחת בפני רמתי כל הזדמנות לדעת במדוייק כל התקשרות הרי שהיא סותרת את הצורך לחשוף ופתוח לפני הציבור







