21 כיתות מנדים יגיעו ואו הגיעו לעיר בית שמש בימים הקרובים. חלקם כבר מוקמו בשכונות השונות ברחבי העיר, חפציבה, רמה ג1, ג' 2,. רובם ישוכנו במגרש 611 וכל הכסף מגיע ממשרד החינוך. עשרות משאיות מובילות בימים אלו מבנים יבילים להנחתם באתרים השונים ברחבי העיר. המסע המזורז הזה נועד להשלים הירכות מושלמת לפתיחת שנה"ל תש"פ.
ההוצאה הכספית המוערכת למימון רכישת היבילים האלה תעמוד על הוצאה של יותר מ-4 מיליון ₪.
גם לאחר הבאת הקרואנים האלה חסרות כיתות למאות ילדים. אומר חבר מועצת העיר ישראל סילברסטיין: "אין פיתרון למאות ילדים חרדיים לשנת הלימודים תש"פ" סילברסטיין אף העיר בועדת הכספים כי לדעתו יש חלוקה לא סימטרית במשאבי העירייה. "יש מוסדות סוג א ומוסדות סוג ב, שהעירייה כלל לא התייחסה לצרכיהם ".
אגף החינוך נתן הסברים מפורטים ובימים האחרונים עמלים כדי לדאוג למחסור כל הילדים שיקבלו קורת גג בפתיחת שנה"ל בעוד תשעה ימים א' אלול 1 לספטמבר.
בנוסף ייחנך השנה לפחות מוסד חינוכי תקני, עם זאת יש בשכונות מסויימות שאין בהם אפילו מבנה אחד לרפואה. תלמידי שכונת המשקפיים שאוכלסה כמעט כולה, עדיין יוסעו למוסדות חינוך מחוץ לשכונה, הפיתרון (מתי יחליפו לה שם) הוא זמני וברגע שייבנו מוסדות חינוך תיחסך משכונות אחרות צפיפות מיותרת. רק עתה אושרו שתי פרוגרמות לבנייה מוסדות בשכונה במאמצים של ראש העירייה בלוך.
ומעניין לעניין באותו עניין, עיריית בית שמש פועלת להקים מבני חינוך בבינוי עצמי, כדי לזרז מתן קורת גג תקנית ליותר תלמידי העיר. מרשימת מענקים שקיבלה העירייה ממפעל הפיס נמצא כי כ-50 מיליון ₪ יושקעו או מושקעים בימים אלה בתכנון ובניית מוסדות חינוך. המדובר בשכונות ג'1, שם ייבנו שני מוסדות חינוך לגיל היסודי, ישיבה אולפנה ויסודי במ-3. הסכום הזה בהתאם לשטח ולפי מפתח העלות המאושר.







