תכנית ברקוד של ערוץ 13 הציגה בתכניתה בליל חמישי את בעיית התחבורה בעיר כבעיה שבה תתמודד בית שמש מול משרד התחבורה 'ראש בראש'.  העיר שלא מתכוונת להישאר תקועה בתחנה,  וואלא, וואחד סיפור.  אפילו הביאו את יהונתן כהן, לא הכדורגלן המורחק של מכבי תל אביב, יהונתן, זה ממהדרין ניוז.  אוחז  בתינוק ועגלה, ממתין בתחנה לאוטובוס הגואל,  'מתבכיין' על המצב הקשה, אוטובוסים לא ממוזגים, ישנים, ועוד....

עיר בעליבותה, עיר במסכנותה, כמעט לבכות. וזו העיר שרוצה לבנות עוד  אלפי יח"ד?  למה? בבקשה....  תחבורה הוא מוצר צריכה בסיסי במיוחד בשכונות חרדיות. כאשר  הבולדוזרים טחנו ניירת כדי לבנות כאן אלפי יח"ד,  לא חשבו שצריך תחבורה ציבורית? ממש כמו שהיו צריכים לחשוב  על  בתי כנסת, בתי ספר, גנים, מעונות יום, מקוואות, תשתיות במילה אחת.  עלה בדעת המשכנים לתת דירות ולתקוע את האנשים בבית?  דבר לא ייאמן....  איך זה קרה?  צריך וועדת בדיקה, חקירה, להשעות כל מי שידו הייתה במעל. להרחיק מהזירה כל מי  שהיה  בתפקיד ולא חשב על הצורך הבסיסי הזה שנקרא תחבורה.

ואנחנו?  כן, כן....  איזה ביזיון.  מי ממונה על התחבורה היום בעיר?  לא יהונתן כהן ולא אני ולא שכמותי. היה כאן ממונה על התחבורה, סגן ראש עיר בשכר. איך לא חשב? נו... יאמר הציניקן.  אז לא חשב יענה לו ההוא מהגשש.  ברצינות, אז להפקיד בידיו עוד פעם את התחבורה? זה מה שקרה בימי האישה החזקה בלוך. 

בצילומי ברקוד לקחה בלוך, האישה החזקה, את העניינים בידיים, וברגליה הובילה את הכתבת  מתחנה לתחנה, מרחוב לרחוב להוכיח לה כמה צודקת ונכונה עתירתה.  ברקוד אגב אינה שופטת והעתירה אם  תידון היא תידון בפני שופט שיודע לשאול שאלות  גם מביכות. למשל,  מי נתן אישורי אכלוס לפני שתהיה תחבורה? אה, גב' בלוך, תיערכי לכך.....    וכדאי לשים לב, עוד צמעט הסיפור יגלוש לרמה ד. גם שם יתנו אישורי אכלוס לפני  שתהיה תחבורה.  כי ככה זה אצלנו,  יוצרים בעיה ואח"כ מנסים להתמודד איתה.

העליבות והמסכנות הזו בלטה במיוחד  בשידור. ברקוד הרי יכול להיענות לבקשת דוברות להעלות סיפור, לא יכול למנוע להציג סיפור אחר. מה הוצג?  מי הייתה באותה תכנית, אבל בדיוק מהזוית השנייה? נהריה. עיר תיירות צפונית משוועת ליזמים בתחום התיירות. אזכיר רק במאמר מוסגר, גם בית שמש  רוצה תיירות, יש מי שאומר, ויש מי שעושה. גב' בלוך, מה עם התיירות? בשיא הקיץ, כאשר עולם התיירות רוקח, מה קורה אצלנו, עדיין חושבים איך להתחיל לכתוב תיירות על שלט בכניסה לחדרון מצומצם בבית העירייה.  

עכשיו תארו לכם זוג צעיר יושב מול המסך, אם  לא יצא להתאוורר בלילות יפו, צופה בכתבה על נהריה והתיירות,  ואחרי כמה דקות צופה בבית שמש והתחבורה.  מה יאמר לעצמו?

 עליזה בלוך, האישה החזקה בעיר, קובעת  התכנית, היא מרימה את נס המרד מול משרד התחבורה ורוצה לקבל עוד 150 אוטובוסים להיטיב את השירות מהשכונות החדשות ואליהן. במוחו של  היושב מול הברקוד הזה  מתרוצצת המחשבה, בית שמש, נהריה..... ברור  לאן ירצה להגיע. אגב בשתי הערים יש ראש עיר חדש.

ירינו לעצמנו ברגל? ממש לא. אריסטו אמר פעם  שלכל מעשה יש  כוונה גלויה וכוונה נסתרת.  את הכוונה הגלויה  כולנו  מבינים, דאגה לאזרח, להיטיב עמו. ומה יותר טוב מאשר להיטיב עם חרדים בשכונה ג'.  אז מה הכוונה הנסתרת?  אולי, וזה רק אולי,  היה כאן מי שהבין את המצוקה של בלוך מול הציבור החרדי בבר אילן, להסיט את הזרקורים מבר אילן לשקם תדמיתה הנשחקת. דואגים לציבור חרדי במקום אחר,  הנה ככה  תימחק המחשבה שהחלטותיה בעניין בר אילן אינן נגד ציבור בשל היותו חרדי. משכנע?  תלוי את מי תשאלו.....

צילום מסך  מתכנית ברקוד