בשקט, ובלי רעש וצלצולים מיותרים יצא אחד המכרזים הכי חשובים בעירייה. מדובר במכרז שעורר בשנים האחרונות תשומת לב מרובה גם בשל הפרת ההסכם עם חברה אחת  מצד העירייה וגם בשל העלות הכספית לה נדרש כדי לקיימו. מדובר במכרז ההיסעים להסיע אלפי ילדים מידי בוקר אל  מוסדות חינוך בעיר ואל מוסדות חינוך מחוץ לעיר. מדובר בהיסעים של ילדי החינוך המיוחד וילדים  במוסדות חינוך רגילים שאין בקרבת ביתם מוסד מתאים.  המכרז שגלגל בשנים האחרונות סכומים כספיחים אדירים נעים בין 22-28 מיליון ₪  סכומים שנתיים עמד במוקד מאבק משפטי  של העירייה מול חברת היסעים מקומית.

מבחינה ציבורית עמד המכרז בעין הסערה בשל  החלק הכספי שהעירייה  משלימה בו כדי לקיימו.  משרד החינוך והרווחה מממנים  עלות חלקית בלבד  והשלמת ההוצאה נופלת על כתפי העירייה. מדובר בסכומים גבוהים במיוחד שמגיעה לסכומים הנעים בין 12-15 מיליון ₪ בשנה. לקופה מעורערת זהו סכום שחייב היערכות חדשה ונכונה יותר לחסוך בהוצאה.

מכרז ההסעות עיריית בית שמש  נערך גם השנה דרך  החברה למשק וכלכלה

שלב 1 ( גם חברות בינוניות משתתפות )

עצם קיום המכרז הוריד את מחירי ההסעות בסכומים עד  25%  הנחה שניתנה למשכל עוד מראש מכלל החברות המשתתפות בתור פתיח למכרז. כך שהצפי להורדת המחירים  בסכומים עד 40% (חסכון לעירייה בכמיליון שקל בחודש). 

השתתפו במכרז החברה לפיתוח גוש עציון, החברה שהובילה בשנים האחרונות, בראזני, מובילים במ, כנפי יונה  שעתרה נגד העירייה  על המכרז הקודם והפסידה, ירון בר, אגד תעבורה, ועוד חברות מכל הארץ.

 ריבוי החברות מבשר על העניין הגדול שיש במכרז הזה.

 כאמורעד לרגע זה עדין לא ידוע מי החברה שזכתה או עברה לשלב ב' של המכרז במידה ויש כזה.

גם אגד במשתתף במכרז