תגובתה של העירייה על הריסת בית הכנסת:
"מדובר בשטח אשר נמצא בבעלות רשות מקרקעי ישראל ברמה ג' ולא של העירייה. צו הפינוי בוצע לאחר תקופה בת כחצי שנה בה היו ניסיונות מצד המנהל לאתר את בעלי המבנה.
יש להדגיש כי במתחם היו שלושה מוסדות: מתוך שלושת המוסדות, שני המוסדות פנו לעירייה כדי להסדיר את מעמדם ואכן מעמדם הוסדר.
לעומת זאת, בית הכנסת של קהילת ברסלב לא פנו לעירייה על מנת לקבל הקצאה או להסדיר את מעמדם. כפי שעשו המוסדות האחרים במתחם.
אתמול בשעות אחר הצהרים לאחר שנודע לנציגי הקהילה כי רשות מקרקעי ישראל הולכת לבצע את הפינוי, פנו נציגי בית הכנסת ברסלב לעירייה בכדי לפתור את הבעיה. מהרגע שפנו ועד לשעות הקטנות של הלילה, נעשה ניסיון של העירייה לעזור לנציגי בית הכנסת ולהגיע למו"מ עם נציגי מנהל מקרקעי ישראל. בשל הזמן הקצר עד לצו הפינוי, הניסיון לא הצליח ורשות מקרקעי ישראל מימשה את צו הפינוי .
חשוב להדגיש כי העמותה לא פנתה מעולם לבקשת הקצאה מסודרת לוועדת ההקצאות לקרקע, למרות פניות שונות בערוצים שונים מצד העירייה למתפללים בבית הכנסת ועל כן לצערנו הגיעו למצב של מימוש הליך צו הפינוי על ידי רשות מקרקעי ישראל.
העירייה מחויבת לשמור על רכוש הציבור לטובת כלל הציבור, על מנת לתת מענה לכלל הקהילות בצורה חוקית ומסודרת. אנו קוראים לכלל הקהילות ולכל מי שרוצה להשתמש במקרקעין עירוניים לפנות בערוצים המקובלים ולקבל מענה הולם.
חשוב לציין כי לצד דברים אלו אנחנו כואבים את כאבה של הקהילה ופועלים בשעות האחרונות על מנת לבחון את צרכי הקהילה ולתת להם מענה הולם בהליך מוסדר״.






