ראש העירייה תביא הערב  לאישור המליאה מינוי ארבעה יועצים בתחומים שונים. הארבעה  הם מאיר מלכא יועץ לענייני תיירות, הגב' סטלה ולטר חברת מועצת העיר לשעבר יועצת לענייני קליטה (שניהם מטעם הליכוד)  קלמו בוזנח יועץ לענייני חינוך,  (עיר מאוחדת) ומה משה  גנזל -הנדסה.

שלושת הראשונים, מלכא, וולטר, בוזנח היו עבדו במערכת העירונית. היועצים יתמנו  כיועצים  בתחומים השונים ללא שכר, בעלות סמלית של 1 שקל לשנה בלבד.   בשונה מהיועץ החמישי,  אסף פאסי, יועץ התקשורת  הזוכה לשכר ע"פ חשבונית.

סגנית ראש העיר הממונה על הקליטה חוזרת לייעץ בענייני קליטה, מנהל אגף החינוך לשעבר חוזר לייעץ בענייני חינוך, ומנהל קשרי החוץ בימי וקנין, חוזר  לייעץ בענייני תיירות.

מינויים של  ארבעת היועצים החדשים דרש חוות דעת משפטית מהיועץ המשפטי לעירייה בטרם יובאו לאישור. מיקי גסטוירט כתב חוות דעת  האומרת : "ככלל אמורים יועצים להיבחר בהליך מכרזי או מעין מכרזי (הצעות מחיר וכד), משכך יש בעיה  אינהרנטית ואפריורית (לא מחוייבת המציאות)  בעצם הליך מינוי יועצים בהתנדבות". נדגיש גם בעבר מינה ראש העיר אבוטבול יועצים  בשקל, עוזי קלדרון היה יועצו לענייני ספורט.  

 ומוסיף עו"ד גסטוירט: "כי מדובר בנוהג שכיח שאינו אסור לגמרי, לפיכך ניתן להעסיק יועצים בכפוף לתנאים מסויימים  כמו אישור מליאה,  מילוי שאלון מניעת  ניגוד עניינים,  וחתימה על  מסמך סודיות".

  היום כאמור יובאו שמות היועצים לאישור מליאת מועצת העיר.  היועץ המשפטי הוסיף הערה לראש העירייה במכתבו אליה כי  היא תידרש להבהרות היא מוזמנת לפנות אליו