בעקבות שריפה שפרצה אתמול בירושלים, בדירה שבה היה שימוש במכשיר חשמלי שהיה בו כשל וגרם לשרפה, אגף ההסברה של כבאות והצלה לישראל מזהיר והבהיר דרכי פעולה במקרים הללו. 

על השריפה:

האדם השתמש במכשיר מעבד מזון שהחל לצאת מימנו עשן. הוא יצא מהבית לרכוש מכשיר אחר, המכשיר בו השתמש נשאר בשקע החשמל וגרם לשריפה.

שכן של אותו האדם שהוא במקרה מפקד צוות כיבוי והצלה י-ם, הזעיק כוחות שפרצו לביתו של האדם, כיבו את השריפה ומנעו את התפשטותה.  

אגף ההסברה של כיבוי והצלה מדגיש: 

"במספר כללים פשוטים כל אחד ואחד מכם יכול להפוך ללוחם אש לכמה רגעים ולסייע למנוע שריפות כמו מפקד הצוות שמנע שריפה גדולה ופגיעה ברכוש: 

1. זיהיתם שריפה? התקשרו מיד לכבאות והצלה לישראל בטלפון 102.
השירות של כבאות והצלה לישראל ניתן ללא כל תמורה, וככל שתתקשרו מוקדם יותר, תמנעו נזק גדול לרכוש ואף פגיעה בנפש.
2. אל תשאירו מכשירי חשמל דולקים בצאתכם מהבית.
3. התקינו גלאי עשן, עלותם נמוכה מאוד ותועלתם רבה ביותר בהצלת חיים ומניעת שריפות". 

אודי גל-דובר כב"ה מחוז י-ם

צילום: דובר כ"ה י-ם