"נפגשתי עם הסופר ומספר הסיפורים יוסי אלפי, יחד עם חבר המועצה הממונה על התיירות, צבי ווליצקי. מטרת הפגישה היתה לקדם את הקמת המוזיאון הלאומי "המעברה", המשחזר את חוויית העלייה לארץ, כאן בבית שמש. הדגשנו בפגישה כי בית שמש היא עיר שנוסדה על ידי עולי המעברות, ומהווה את המקום האידיאלי להקמת המוזיאון. אנו צריכים לדאוג לכך שהנוער שלנו בעיר, ובכל הארץ, יגדל על סיפורי החלוציות של עולי המעברות שהם חלק חשוב מסיפורה של מדינת ישראל. כעת אנו עוסקים באיתור שטח מתאים להקמת המוזיאון, מתוך מגמה שהוא אכן יקום כאן אצלנו"