אתם כנראה מכירים אותה מסדנאות האוכל לילדים "חוויות מתוקות" , והיום היא תדאג לכם למדור מתכונים חגיגי במיוחד לקראת שבועות.

"קוראים יקרים,
שמי אושרית כהן, ואם עדיין לא נפגשנו אז .. טעים להכיר!
במדור האוכל הפעם בחרתי לארח את מאירה ערב,
חברה יקרה וותיקה.
את מאירה הכרתי לפני מספר שנים כשיצאנו יחד כמשלחת אוכל ומוזיקה לארה"ב..
שם דיברנו וסיפרנו על תרבות האוכל בישראל, בישלנו להם ואיתם, העברנו סדנאות אוכל לילדים וחינוך מיוחד ועוד.
מאז המשלחת - ההיכרות שלנו הפכה לסיפור אהבה טעים: שיחות הנפש שלנו מתקיימות תוך כדי זילוף, בישול אפייה.
כמו האימרה הידועה שאוכל מקרב לבבות.
אז יאללה
1..2..3 לעבודה!
שבלולי פיצה
טיפ : נפלאות בצק שמרים,
בצק שמרים אוהב פינוק ומנוחה. אתם ממהרים? אז אל תכינו בצק שמרים!
הוא צריך סבלנות ויחס, לתת לבצק שתי התפחות לפחותֱ.
בקמח יש את חלבון החיטה (גלוטן), וככל שתלושו יותר כך הגלוטן ישתחרר ויצור גמישות לבצק ורכות.
והסוכר חשוב אז אל תתקמצנו.
התפיחו את הבצק במקום חמים אבל לא חם מדיי (כשחם מדיי הבצק משחרר אלכוהול ומתחיל לתסוס).
חומרים לבצק:
1 ק"ג קמח לבן מנופה
1/2 כוס שמן זית
כף מלח
3/4 כוס סוכר
כף וחצי שמרים יבשים
מים - 3 כוסות (אולי טיפה יותר)
חומרים לרוטב:
רוטב פיצה
גבינה צהובה
רסק עגבניות
אופן ההכנה:
בקערת הקמח צרו גומה, שימו את המלח ותכסו.
תוסיפו מעל את יתרת החומרים, והוסיפו את המים הפושרים. תלושו מספר דקות...עוד.. ועוד...
הניחו אותו במקום חמים להתפחה.
לאחר שהבצק תפח, חלקו ל-5 חלקים שווים.
כל חמישית בצק לרדד לצורת ריבוע, למרוח רוטב, לפזר בנדיבות גבינה צהובה וזיתים,
לגלגל לצורת גליל ולחתוך מייד.
(ניתן להקפיא מעט ואז לחתוך)
אופים בחום גבוה 220 מעלות, ואופים כחצי שעה עד ארבעים דקות.

גם לקינוח דאגנו לכם , עליו אחראית, חברתי מאירה ערב,
ספיישל לטבעוניים! או סתם למי שלא אוהב חלבי,
היום גם אתם יכולים ליהנות בחג החלבי מבלי לסבול מכאבי בטן או ייסורי מצפון,
עוגת גבינה ללא גבינה
מצרכים:
לתחתית
130 גר' ביסקוויטים (ניתן להמיר בעוגיות לוטוס)
1 כף מייפל / סילאן
3-4 כפות מהבלילה של העוגה.
לעוגה
1 כוס אגוזי קשיו טבעי
225 גר' גבינת סויה "טופוטי"
פחית קרם קוקוס (400 גר')
2/3 כוס סוכר
גרידה דקה מלימון שלם
2 כפות מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
2 כפות קורנפלור
אופן ההכנה :
בלילה של העוגה, משרים כוס 1 של אגוזי קשיו במים רותחים לשעה אחת , מסננים את הקשיו וטוחנים בבלנדר יחד עם:
225 גר' גבינת טופוטי (ממרח סויה בסגנון גבינה), פחית אחת קרם קוקוס, 2/3 כוס סוכר. עד שנוצר קרם חלק לחלוטין, מוסיפים כפית 1 תמצית וניל, קליפה מגורדת דק מלימון אחד, ו-2 כפות מיץ לימון, 2 כפות שטוחות של קורנפלור וטוחנים לבלילה חלקה.
תחתית: טוחנים 130 גר' ביסקוויטים לפירורים דקים. מערבבים עם 3-4 כפות מבלילת העוגה וכף מייפל או סילאן,
משטחים לשכבה אחידה והדוקה בתחתית של תבנית בגודל 20 על 20 ס"מ (או תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ).
אופים את הבצק על 180 מעלות כ-8 עד 10 דק' או עד שזהוב (לא חובה לאפות, אבל יוצא יותר קריספי ככה).
מוזגים את הבלילה מעל הבצק, ואופים על 160 מעלות כ-30 עד 40 דק', או עד שהבלילה משחימה קלות ושוליי העוגה מעט רוטטים .
מצננים לטמפרטורת החדר ומעבירים למקרר למס ' שעות.

קרדיט: מאירה ערב.
חג שבועות שמח, טעים,
וב-ת-א-ב-ו-ן!







