ישיבת הועדה המקומית לתכנון ובניה תתקיים ביום רביעי מיד בסיום ישיבת מליאת מועצת העיר. שני נושאים מתוך השלושה טעונים בעיקר בשל התנגדות מהצד הציוני לניסיון לפגיעה באופי השכונות, אחת נוה ספיר, השניה ברח' סיני צמוד לחפציבה. השינויים מוציאים את הליכוד והבית היהודי מכליהם.
בקשת הקמת מתקן תשתית הנדסי למיון ומחזור פסולת בניה וגזם למשך 3 שנים חוזרת בסיבוב שני. אחרי הסערה שקמה סביב הקמת משרפות האשפה מחליף אותן עתה מתקן הנדסי למיון פסולת בניה.
לפני כשנה וחצי (תחילת השנה שעברה) הוגשה בקשה לשימוש חורג בקרקע חקלאית להקמת מתקן הנדסי למחזור פסולת הכולל שטחי בנייה. הבקשה הוגשה על חלקת קרקע ביעוד חקלאי עפ"י תכנית המתאר. הבקשה הזו חוזרת לאחר שהייתה במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה לפני שנה. קובעת הוועדה: "הועדה המקומית רואה באופן כללי את נושא מתקן ההנדסי למחזור פסולת כדבר מבורך ועם זאת לוועדה המקומית אין סמכות לדון בבקשה, ולכן היא דוחה את הבקשה. הוועדה דחתה את הבקשה עליה ערער המבקש לועדת ערר לאחר דיון עם המבקשים, התברר שייעוד השטח לא היה מדוייק הוא גם חקלאות ותעשיה, ולכן הוסכם להחזיר את הבקשה לדיון בוועדה, ולאחר עדכון התכנית. הוועדה המחוזית בישיבת הראשונה הביאה לתשומת לב המבקשים (היזמים) כי האיזור שעליו בוקש השימוש החורג, קיימת תכנית מתאר לבית שמש, המייעדת את האיזור למפעלי הייטק, במידה והמבקשים יחליטו להסדיר את הבקשה במסגרת תב"ע יילקח בחשבון את ההשלכות הסביבתיות בכל המתחם, הכולל איזורים גובלים, אשר העירייה מתעדת לשנות בהם את היעוד. הוועדה המקומית אישרה לבסוף מתן היתר לשלוש שנים בלבד.
על ההחלטה הזו ערער מי שהיה חבר מועצת העיר ריצ'רד פרס, לכן הנושא מובא שום בפני הוועדה המקומית. פרס נימק ערעורו בשלושה טעמים, שיקולים תכנוניים, בניגוד לתוכנית המתאר, ובניגוד מוחלט לעמדת כל אנשי המקצוע. הוועדה המחוזית קיבלה עמדה זו ודחתה את התכנית. עם זאת מכיוון שהמבקש הגיש תכנית מעודכנת, לדיון בוועדה .הוא מבקש להציג את התכנית בוועדה – הועדה תזמן אותו להציג את התכנית, ולאחר מכן תקיים דיון סגור.
התנהלות די מוזרה לאור העובדות הנ"ל, דחייה ע"י הוועדה המקומית, אישור ההחלטה בוועדה המחוזית, ועם זאת לא מתייאש המבקש ומביא אותה בשנית. נדגיש מהנדס העירייה הקודם דניאל צרפתי התנגד להקמת המפעל לגריסת פסולת בנין.
הנושא השני נוגע לתוספת שטח על גג המבנה, ההחלטה אושרה. הוגש ערעור על החלטת ועדת המשנה לתכנון ובנייה ע"י חבר המועצה מר' משה שטרית הטוען כי "הבניה הפרועה בשכונה מעמיסה על הסמטאות הצרות בלאו הכי, תוספת קומה משמע תוספת עומס על שכונה שלא תוכננה לכל כך הרבה תושבים" בקשתו של שיטרית לדון בהחלטה לאשר בכפוף לתנאים ברורים מראש".
הנושא השלישי נוגע למעון יום בוילה אחת בשכונת הוילות במגדל המים, הוגש ערעור על החלטת ועדת המשנה לתכנון ובנייה ע"י 4 חברי מועצת העיר מר' משה שטרית, מר' צבי ווליצקי, מר' ניסים בריח, וגב' רינה הולנדר נימוקים לערעור : "המעון גורם ללכלוך, רעש והגברת תנועת הרכבים ובני האדם בשכונה. כמו כן, נפרץ שביל מרח' סיני לכוון שכונת חפציבה ללא כל אישור, דבר אשר גם הוא מחלל את אופיו המיוחד של השכונה", בעבר אושר וניתן היתר.
בתמונה: העברת פסולת בנין







