ראש עיירית בית שמש ויו"ר וועדת ההיגוי של רשת ערי מצוינות, עליזה בלוך, חתמה על אמנה לקידום מצוינות בתחומי המתמטיקה והמדעים,

ראש העיר חתמה על האמנה, במסגרת כנס השקת רשת 'ערי מצוינות' שהתקיים היום (ג') באשכול פיס בבית שמש.

האמנה נחתמה במסגרת כנס השקת רשת 'ערי מצוינות' שהתקיים באשכול פיס בבית שמש. הרשת, אשר תהווה בית מקצועי לרשויות בכל הנוגע לקידום מצוינות במתמטיקה ובמדעים, הוקמה ביוזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, בראשות אופיר פינס-פז, שר הפנים לשעבר ובשיתוף המרכז לשלטון מקומי ואיגוד מנהלי המחלקות לחינוך.

גב' עליזה בלוך, ראשת העיר בית שמש ויו"ר ועדת ההיגוי של רשת ערי מצוינות, בירכה והוסיפה: "כל ילד צריך ויכול להגיע למצוינות. השאלה היא אילו כלים הוא מקבל  בשביל לייצר מצוינות ובאיזו מציאות הוא נמצא.  קידום תפיסת המצוינות חייב להיות בקשר ישיר לרשות המקומית, לאווירה והרוח הכללית בעיר".

סיון לנדמן, מנהלת תכנית רשת 'ערי מצוינות': הרשויות המקומיות הן האחראיות על הפעלת התיכונים שבתחומן ולהן גישה ישירה לתלמידים, למורים ולהורים. כל אלו מקנים להן יתרונות ברורים, שאם ינוצלו כראוי, יובילו את מערכת החינוך כולה לכיוון של מצוינות. משרד החינוך מתווה את אבני הדרך לחתירה למצוינות, אך המפתחות ליישומו של המעבר בין אבני הדרך חייבים להינתן בידי הרשות המקומית. היא ואנשיה הם שחיים את המיקרו, את הסביבה הטבעית של התלמיד, של משפחתו ושל בית ספרו, ולכן נתונות בידיה  הדרכים הראויות והמתאימות ביותר לקידום המצוינות ושימורה בקרב תושביה.