אז אולי לא לקחנו את הגמר, אבל גאווה מקומית בכל זאת הייתה, שירית כהן קוקה, תושבת בית שמש נבחרה כמתרגמת לשפת הסימנים לבעלי מוגבלויות.
כאשר קטפה את הניצחון האמיתי דווקא ממקום אחר ממקום של נגישות מלאה לאלה שלא יכולים להשמיע את קולם ולראשונה בהיסטוריה הישראלית בתקדים מטורף הביאו אירוויזיון נגיש לבעלי המוגבלויות,
רינת חיה מלכה תייגה את שירית וכתבה :
״אני לא חובבת שירה בכללי. אולם לפני שנה התרגשתי על זכייתה של נטע- אחת משלנו, לא הבנתי דבר וכל זאת התרגשתי יחד עם אזרחי מדינת ישראל.
הערב התרגשתי שוב- הרגשתי שאני אזרחית מן השורה בגלל ההנגשה המלאה של האירוויזיון (על ידי מתרגמות חירשות (וחירש) ושומעות ).
הופנטתי לידיים שרות ומסמנות, רקדתי למחזה קצב רוקד בגוף וסופסוף לי הייתה את הבחירה להשתעמם או ליהנות מהשירים.
יחי נגישות 2019! והיום הגשמתם לנו את החלום!
תמשיכו והלוואי להנגיש בכל תוכנית ריאלטי/חדשות למיניהם.
כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה!!!״
תמונה מתוך קיר הפייסבוק של נעמה וויס







