מידי שנה יש ציפייה, לכל אלה שעוקבים בדריכות אחר מצבה הכספי של עיריית בית שמש  לעיין לקרוא להבין את דו"ח הביקורת שרו"ח מטעם משרד הפנים עורכים ברשות המקומית. המועד בדרך כלל לפרסום הדוח  הוא בשלהי יולי עד אוגוסט. זה מתקרב.....

האם השנה יהיה לנו דו"ח מבוקר ע"י רו"ח ממשרד הפנים?  לא בטוח, אם אין תקציב, לא יהיה כנראה גם מה לבקר. כי איך יבקרו אם לא אישרו?  על משקל הפרסומת, איך תיקח אם לא תשלח..... איך יבקרו רו"ח משרד הפנים, מה שמשרד הפנים לא אישר... וכידוע לעיריית בית שמש אין תקציב מאושר לשנת 2018.

הקיץ לא נצטרך כנראה להמתין כדי לברר  מה מצבה הכספי של העירייה. אריה ברדוגו, גזבר העירייה כבר הצהיר לפני חברי מועצת העיר : "הגירעון בסיום שנת התקציב 2018 יעמוד על  סכום של כ- 40 מיליון ₪. יכול להיות קצת יותר ואולי מעט פחות, ההערכה שלו היא 40 מיליון ₪!!!

ואל הסכום הזה יש להוסיף את הגירעון מסוף שנת 2017, סכום של 29 מיליון ועוד 20 מיליון שח גירעונות מצטברים,  הנה הסכום הכולל 89 מיליון ₪, לא כולל מלוות, לא כולל משיכות יתר ולא כולל חובות לספקים.

מודאגים?  מה חושבים על כך חברי מועצת העיר?   אחרי ששומעים נתון כזה,  מה לדעתכם צריכה להיות תגובת נבחרי הציבור, אלו שמנהלים לנו את העיר? דיון מעניין, מרתק, טעון....  אז לא ממש. לפחות במליאת מועצת העיר  המצב הכספי כנראה לא מעניין או לפחות לא מגרד את השערות על הדבחת לאיש.

בפרוטוקול העירייה המשקף נכונה את הלך הרוח בישיבה על התקציב  לא נמצאה אפילו הערה אחת  על המצב הכספי. או שלא עיכלו נכון את המספרים, או שפשוט הזו בעניינים אחרים...