ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך היום בניאומה המרגש בטקס הסבת שמו של רחוב המסגר: "הערב, בנוכחות בני משפחתו של אבנר כהן ז"ל ואחיינו השר צחי הנגבי, הסבנו את שמו של רחוב המסגר לרחוב על שם אבנר כהן ז"ל. אבנר התבלט עוד מגיל צעיר בכושר מנהיגות ייחודי, שירת בצה"ל כקצין צנחנים ונלחם במלחמת קדש, למד הנדסת טקסטיל ועסק במסחר חובק עולם, אבל לא הסתחרר מהעולם הגדול והקים את מפעל אבקו כימיקלים לצביעת טקסטיל דווקא כאן, בבית שמש. אבנר היה קשור מאד לעשייה של בית שמש הקטנה של פעם, ואף הקים את בית הכנסת "בית יוסף" לעדה התימנית על שמו של אביו. אני רואה סמליות גדולה בכך שלאחר שחגגנו את עצמאות המדינה, אנו חוגגים את חגם של האנשים הפשוטים שבנו את בית שמש. הבחירה לקרוא רחוב על שמו של אבנר היא אמירה גדולה של העיר בית שמש לסמליות של ערכים, פשטות ומסירות. בדרך להפיכת בית שמש לעיר העתיד של ישראל, לא נשכח את עברה של העיר ואת האנשים המסורים שבנו אותה בחומר וברוח. מהיום, כל מי שיפסע ברחוב אבנר כהן יוכל לעצור לרגע ולשאול את עצמו מה הוא לוקח אתו מדמותו הגדולה של אבנר"






