שתי חברות כנסת יש לבית שמש בכנסת ה-21, ח"כ קטי שיטרית מהליכוד וח"כ עו"ד עומר ינקילביץ -כחול לבן. גאווה מקומית אין ספק, בודאי לטכסים ואירועים מקומיים, בודאי לאירועים בעלי סממנים לאומיים כמו טכס ליל הזיכרון. העירייה והמחלקה למעמד האישה אף התפארו כל כך בנוכחותם בכנסת, שיגרו ברכה לבחירתם. אז מה קרה שרק אחת הגיעה לאכס המרכזי בליל הזיכרון, ואף אחת לטכס בטכס בליל השואה?
נהוג בדרך כלל שאישים חשובים כאלה מוזמנים לטכסים, דואגים להכינם מבעוד מועד, אלא אם כן בשל התפקיד התחייבו להיות באירועים אחרים, כפי שאכן קרה בליל השואה לח"כ שיטרית שהוזמנה להיות בטכז המרכזי ביד ושם.
באירוע המרכזי באנדרטה המקומית בליל הזיכרון נכחו נציגי הכנסת, ח"כ ניר ברקת שהוצג כראש עיריית ירושלים לשעבר. ח"כ ניר ברקת נשא דברים בשם הכנסת. בסמיכות לח"כ ברקת ישבה ח"כ קטי שיטרית (שניהם ליכוד). ח"כ שיטרית עובדת בעיריית בית שמש לשעבר יודעת מכירה ומכבדת בנוכחותה את המעמד הזה משנים עברו מתפקידה כראש לשכת ראש העירייה דניאל וקנין.
עוד ח"כ, לשעבר, דוב ליפמן הגיע וכיבד את המעמד.
ומי נפקד מקומה? ח"כ עו"ד עומר ינקילביץ מסיעת כחול לבן. ניתן היה לחשוב שח"כ ינקילביץ, חרדית לפי השקפת עולמה, נעדרת מהאירוע המרכזי אולי בשל השקפתה. אלא שלא!! אומרת ח"כ עומר ינקילביץ: "אשמח להגיע לאירועים בבית שמש. לא הוזמנתי, הייתי עושה כל מאמץ להגיע".
בתמונה: ח"כ שיטרית עם ראש העיר ד"ר עליזה בלוך






