דגל הלאום, נושא רגיש בבית שמש, לא בכל השכונות רואים את הדגל מתנופף על מוסדות החינוך וגם לא על מבנים ציבוריים. בשכונות החרדיות אין דגל ישראל מתנוסס, ועד כמה שזה לא נעים, גם ברחובות – צירים מרכזיים- בעיר הותיקה אין דגלים, ואם יש קשה להבחין בהם, רח' רש"י, רח' התבור, רמב"ם, ואפילו שד' בן זאב בחלקו הצמוד לנחלה ומנוחה.    

נסעתי הבוקר לחפש את הדגלים בשכונות מקומיות, נחלה ומנוחה, רמב"ש ב', בתוך השכונות ברחובות הראשיים אין אפילו סימן לדגל. מה ברחובות הסמוכים בהם נוסעים תושבי העיר כולל נבחרי העיר? למשל רח' מעפילי אגוז, גבול גיזרה בין נחלה ומנוחה, שכונה חרדית, לבין קרית אריה (שיינפלד), או שד' לוי אשכול גבול גיזרה בין חפציבה לבין  פסגות השבע (מגדל המים). האם הרחובות האלה לא ראוי לתלות בהם את דגל ישראל. ואלה צירי תנועה ראשייים בעיר.

בבית שמש כבר הורגלנו בעשור האחרון, שאין תולים דגלי הלאום בשכונות החרדיות,  כאילו אין השכונות האלה שייכות  למדינת ישראל. בשכונות האלה מוסדות חינוך לא מעטים.  מוסדות חינוך שמקבלים דמי השתתפות  לקיומם מהקופה הציבורית העירונית  שרוב כספיה מגיע מהמדינה. האם על מוסדות החינוך האלה  ליד  דוכן השומר לא ראוי להציב את דגל ישראל? לפחות שם.....

בתמונה: רח מעפילי אגוז