בכל זמן נפטרים אנשים לבית עולמם, מצער, גם בבית שמש. החודש האחרון, חודש מרץ, היה יוצא מהרגיל. אם בכל חודש נפטרים בין 12-15 איש או אישה, הרי שבחודש מרץ  מלאך הוות ביקר בעירנו יותר מתמיד, הוא נטל את נשמותיהם של מספר כמעט כפול מהמספר הנ"ל.  בחודש אחרון נפטרו  כ-30 איש ואישה!!! הרבה מעל הממוצע החודשי השנתי,

מי ששמע מיד חישב וחשב על אמצעי לבטל רוח הגזירה, לסלק מבינינו את מלאך המוות מבלי שוב. הצעתו, כאשר על מקום ובמקרה שלנו, בית שמש, מוטלת גזרה קשה שצריך לבטלה, יש לנהוג בדרך שהציעו חז"ל, לקיים תענית ציבור, ובכך ה' יצילנו  מאותה רעה מאיימת.

סטטיסטיקה קשה, וגם את זה צריך לעשות ולחשבן.

תהא מנוחת כל הנפטרים עדן.