ככל שעובר הזמן והעירייה בראשות בלוך תתעמק במציאות מגלה עד כמה הבור עמוק. מי שמצוי, ידע עד כמה הבור עמוק, היום יותר. ניסו להסתיר, המראות בשטח מוכיחים עד כמה העיר שלנו, זו שכולנו אוהבים, וכולנו רוצים לחיות בה מצוייה בבור תחתיות.
כשאומרים משהו חייבים להסביר. הפעם לא נסבך אתכם במכרזים, בשיבוץ כוח אדם, בתפקוד שוטף אלא במראה, תמונה אחת. וכששמים מול העיניים את התמונה קשה לא להתרשם, להתנשף, להיחנק על המצב הקשה ואנחנו מבקשים להדחיק.
הביטו בתמונה, מי שיכול לפתח ולהגדיל תבוא עליו הברכה. זה לא פאתי רפיח גם לא מבואות שכם, גם לא פיתחת שלום, זו שכונת חפציבה. רק צד אחד של השכונה.
מה אתם רואים? קרוואנים. בית שמש של שנת 2019. זו הירושה שהורישו משה אבוטבול ומתי חותה שזכה השבוע למעמד פרידה והוקרה. בהערכות העירייה לפתיחת שנה"ל הבאה, מעשה מבורך, מתבהרת תמונת המצב הקשה.
חפציבה עם למעלה מ- 7200 ילדים בלי עין הרע, לפי האמדן של הסטטיסטי בעירייה.
כמה מוסדות חינוך תקניים יש בשכונה? ואל השכונה הזו זורמים מידי יום עוד אלפי ילדים מנחלה ומנוחה. מי שנוסע בשד' אשכול המחורר יבין על מה אני מדבר. למעלה מעשרת אלפים ילדים לומדים בשכונה זו.
כמה מוסדות חינוך יש בשכונה? שניים, ארבעה, אני מכוון למוסדות חינוך תקניים. וכמה כאלה שאינם תקניים? מה עושים כשאין בית ספר תקני? מביאים קרואנים.
עיר במצוקת כיתות אדירה, אנחנו יודעים על כ-500 כיתות. הנתון הזה 'טוב' לעומת האמת. לא קיבלתי רשות לפרסם נתון אמת על מספ הכיתות החסרות בבית שמש באמת. לא אספר.
לא נציע פתרונות, ולא נהרהר בשום דבר. הפעם רק להציב לפניכם תמונה אחת. שתבינו ששום בלל מילים שיעלה ברשת לא יכול לשכנע או להסביר שהמצב בעיר ישתנה בניד עפעף או בתמונה עם שר זה או אחר.







