משטרת התנועה. חילקה דוחות חניה ברמה ג בליל שבת. בעלי רכב שהחנו את רכבם על מדרכות או בפס אדום לבן, מצאו דוחות חניה ובהם את הדיווח הבא: "במהלך סיור שגרתי הבחנתי ברכב הנ"ל חונה על המדרכה עם ארבעת גלגליו ומהווה הפרעה להולכי הרגל. לציין כי אין בעלים ברכב או בסביבתו ולכן מודבק על השמשה הקדמית", הקנס בדוח עומד על 500 ₪. את הקנס יש לשלם תוך 90 יום זולת אם תודיע מעבר לדף כי רצונך להישפט בבית המשפט על העבירה".
אין ספק מדובר בעבירה לכל הדעות. העבירה מפורטת בדוח: " עצרת את הרכב על המדרכה במקום שלא הוסדר להעמדת רכב והחנייתו בניגוד לתקנה".
בדרך כלל פקח עירוני נותן את הדוח, ומכיוון שבלילות שבת אין פיקוח עירוני, וכשרכב מהווה הפרעה רשאי שוטר לכתוב דוח. עד כה התעלמו מנתינת דוחות כאלה בעיר ובפרט בשכונות חרדיות שם אין תנועה.
לא נראה מוזר? דווקא בליל שבת? בשכונה חרדית? שאלנו את מפקד התחנה, סנ"צ רונן גורש. תשובתו נחרצת, ברורה. בכלל לא ממליצה לנהג בעל הרכב לנסות להגיע לבית משפט. הנה תגובתו: "ממש לא מוזר, מה שמוזר הוא שאדם לוקח את החוק לידיים ומחליט בניגוד לחוק שמותר לו לחנות על המדרכה ושלדעתו הוא אינו מסכן את המשתמשים במדרכה.
האכיפה היא עבור התושבים הנורמטיבים, ואני מקבל המון חיזוק מתושבים שקצה נפשם בהתנהלות מסוג זה, ראוי שכולנו ניישר קו עם החוק שנועד להגן על ילדינו ולא נגבה את מי שלוקח את החוק לידיים, משטרת בית שמש תמשיך לפעול למען הסדר הציבורי ולאכוף עבירות חניה בכל מקום בעיר ללא העדפה לחילוני או חרד".
תל אביב, עיר חופשית ובה יש הקפדה על החוק לא מחלקת דו"חות חנייה לנהגים שיחנו את מכוניתם בעיר בניגוד לחוק לצד מדרכה המסומנת בכחול-לבן החל מהשעה 13:00 ועד למוצאי שבת. עם זאת, חלוקת הדו"חות לנהגים שיחנו במקומות המהווים סיכון תעבורתי, כגון על נתיבי נסיעה ובכניסות למעברי חירום, חניונים או בצמוד למעברי חצייה. עתה משטרת בית שמש מוכיחה כי יש חוק אחד לכולם בבית שמש או בתל אביב. וכך צריך להיות....







