מציאות עגומה במתן שירות לבריאות ולמשפחה. טיפת חלב היא תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה בתחום קידום בריאות ומניעה לנשים הרות, תינוקות וילדים (גילאי לידה עד 6 שנים) ומשפחותיהם. תחנות טיפת חלב פזורות בכל רחבי הארץ ומופעלות על-ידי לשכות הבריאות במשרד הבריאות. בבית שמש די במפתיע יש רק 5 תחנות כאלה. ברח' הגליל, ברח שבטי ישראל, ברח הנורית, ברח' לכיש ברמה א והחמישית במעפילי אגוז נסגרה. עיניכם הרואות ברמה ב' אין תחנה. וברמה ג' גם אין. מה עם חפציבה? ומה עם ממזרח שמש? וגם בוותיקה לא ממש, כי יש בגבעת שרת אחת (הנורית) ואחת בשבטי ישראל רחוקה מכל נקודה בעיר הוותיקה.
טיפת חלב היא השירות הראשון שפוגשות משפחות צעירות, אשר מלווה אותם, במקצועיות, במגוון נושאים, החל משלב ההיריון, ההכנה ללידה וההורות. זה מה שאומרים באתר משרד בריאות.
בשכונת רמה ג שכונה שעמדה בביקורת קשה בערב הבחירות, הושלמה מרפאה כמעט לפני שנה. עד היום, מאז יולי 2017 עד היום עומדת המרפאה ריקה. אז היכן מקבלים ילדי ג' את השירותים החשובים האלה? ברמה א.
הנה חלפו להם שנה ויומספר חודשים והמרפאה עדיין סגורה. שמועות קנטרניות מספרות כביכול על רצון להכניס עובדת זו או אחרת, ביקשנו לברר העובדות. פנינו אל הממונה בעבר הרב ישראל סילברסטיין: "רשמית אני לא בתפקיד מעל כחודש, אני מבין שמשרד הבריאות באמצע איכלוס המקום". הרב סילברסטיין מפרט: "יש להם בעיה קשה באופן כללי בגיוס אחיות לטיפות חלב. הבעיה היא נושא שכר, אחות שהולכת לעבוד בקופ"ח או בבית חולים מרוויחה יותר מאשר בטיפת חלב. יש תקנים שלא מאויישים כאן בעיר, יש לנו בעיה רצינית, המדינה לא מתגמלת אחיות, שלא רוצות לעבוד בשכר נמוך".
הפנינו את הבעיה לראש העיר ד"ר עליזה בלוך, המחזיקה גם בתיק הבריאות. תשובתה היתה : "העניין יטופל בהקדם".
הבוקר מתפרסמת מודעה לגיוס אחיות לטובת הפעלת המרפאה. בשורה טובה.






