עכשיו זה סופי. אחרי כל השמועות וההתהפכויות, משה אבוטבול מסיים סופית את פרק החיים הציבוריים בבית שמש ומתפטר מחברותו במועצת העיר.
אבוטבול העביר למערכות התקשורת את מכתב הפרישה, אותו שלח למנכ"ל העירייה, עו"ד מתי חותה וזה לשון המכתב
"שלום וברכה!
כזכור לך שלחתי לך בתאריך: מוצ"ש כג' כסלו תשע"ט 01/12/18, מכתב התפטרות אישי שלי מחברות מועצת העיר בית שמש דבר שהודעתי עם תום מערכת הבחירות שאתפטר מחברותי במועצת העיר.
(למרות שקיים הסכם *ברור* שתנועת ש"ס חייבת לפנות מקום לנציג מיהדות התורה כמצורף בהסכם, אך העדפתי למען האחדות וזירוז המהלך שאני אתפטר.)
נקראתי לבית מרן שר התורה הגאון הגדול הרב חיים קנייבסקי שליט"א שדרש ממני לבטל את מכתבי לעת עתה בעקבות חששותיו החזקים מנושאים של עיניני הדת שישונו בעיר בתחומי המועצה הדתית חלילה, כפי שרבני העיר התריעו במכתבים בנושא בשבועות האחרונים.
ועוד נושאים וטענות פנים מפלגתיים ופוליטיים בין הסיעות המרכיבות את יהדות התורה בעיר שאין המקום מפאת כבוד ד' וכבודם של אנשים לכותבם כאן (דבר שמן הסתם עוד יתברר בעתיד במסגרות אחרות המתאימות יותר לנושא זה), ולכן ע"פ דרישתו של מר"ן שליט"א משכתי את מכתבי יום למחרת.
בשבועות אלו פניתי לבית מר"ן שוב ושוב והסברתי את רצוני העז לפרוש מהעיסוק הפוליטי העירוני לאחר 25 שנות עשיה בעיר, וגם ציינתי שפינוי מקומי יוסיף לאחדות והשלום בין אגודת ישראל ודגל התורה, דבר ששנים התאמצתי להשכין אחדות ושלום בין כל חלקי היהדות החרדית בעיר.
מר"ן שליט"א, שעוקב אחר הנעשה בעיר, ועל מאמצי רבני העיר והנציגות לפעול בכל הכח למען שימור עניני הדת, ובהיות שכעת מגיעים להבנות וסיכומים ברורים בנושא, התיר לי כעת בבואי אליו לביתו להתפטר מחברותי במועצת העיר.
אני יודע שצעדי האחרון גרם לתמיהה מצד המכירים אותי כוותרן ובורח ממחלוקות, וגם גרם צער לחברי ר' אברהם נחמן פרנקל על עיכוב בחברות המועצה (קצת פחות מחודש), על כך אני מיצר ומתנצל, אך חזקה עלי דרישתו של מר"ן רבם של כל החרדים לדבר ד' הנשמעים תדיר לבקשותיו והוראותיו ולברכותיו, אשר ממרום שנותיו למעלה מגיל 90 הגיע לאחרונה עד עירנו בית שמש ולעיני אלפי איש תמך בריצתי ובמועמדותי לראשות העיר בית שמש. לא יכולתי להתעלם חלילה מדרישתו, כי מגיל קטן לימדוני לציית לגדולי ישראל שליט"א גם אם אומרים לך על שמאל שהוא ימין, וגדול הקושי במצב זה מול שאלות מביכות, דומני שזה היה הצעד והמבחן הכי קשה לי בשירותי הציבורי בעשרות השנים.
ובפרט שעל צעדי זה "זכיתי" לקבל חיצים ובליסטראות ללא הרף ובזיונות רבים בטוחני שד' הטוב יכפר עוונתי בכך, ויחזרם בתשובה שלמה על ההשמצות והביזוי על שנשמעתי לדעת תורה.
וכשם שקיבלתי על הדרישה אקבל על האי פרישה, וכעת הותר לי להתפטר. הלכך הנני במכתבי זה מגיש את התפטרותי ממועצת העיר בית שמש.
מאחל מעומק ליבי ברכה והצלחה לראש העיר הגב' דר' עליזה בלוך ולכלל חברי מועצת העיר מכל הסיעות, ומברכם שיפעלו יחד בשיתוף פעולה חברותי עם כבוד וידידות להצלחת העיר בית שמש בכלל, והנושאים התורניים בפרט.
אני תקווה שכעת בעקבות כך גם בעז"ה תסלל הדרך לצרף את כל הסיעות לקואליציה גם את ש"ס ודגל התורה, דבר שמאוד שאפתי וביקשתי זאת בכל במה אפשרית מתחילת דרכי לפרישה מהעיריה, זה יחזק את העינינים העירוניים והתורניים בעירנו היקרה בית שמש".
עד כאן המכתב ומה הלאה?
כאמור, פרישתו של אבוטבול בהחלט עושה סדר בפוליטיקה החרדית. שיווויון 4:4 בין 'אגודה' ו'דגל' בחלוקה הפנימית ב'יהדות התורה' ושלושת חברי המועצה של ש"ס נותרים במקומותיהם (אלא אם כן יתפטרו לטובת נציג שלהם). בשורה התחתונה, אבוטבול הוא כבר לא המוקש בסיפור.
כידוע, עם היוודע תוצאות הבחירות פעל אבוטבול לאיחוד הכוחות החרדיים בכל הקשור לכניסה לקואליציה, מהלך שבשלב זה טרם הצליח. האם התפטרותו תסלול את דרכן של סיעות 'דגל' וש"ס לקואליציה? עכשיו זה תלוי בהם וכמובן בראש העיר, ד"ר עליזה בלוך' ובשותפים שכבר החלו להתרווח בכסאותיהם ולפעול בתיקים שבתחומי אחריותם. אבוטבול בזמנו קרא לזה 'דיאטת הסמכויות', קרי, כאשר יש מצטרפים חדשים לקואליציה, חברים מכהנים מוותרים על חלק מן הסמכויות, אך אם במטאפורה מן התחום הקולינארי עסקינן, מעניין כיצד יתייחסו לכך חברי הקואליציה אשר המנה הראשונה עודנה בין שיניהם...






