היום בצהריים, עלה לאוטובוס שעשה את דרכו לתחנת הרכבת, פקח של החברה לבדיקה שגרתית. לאחר שבדק את כרטיסי הנוסעים והגיע לאמצע האוטובוס, שם ישבה אישה עם תינוקה, הוא גילה כי הגב' לא תיקפה את כרטיס הנסיעה. תגובה של הגב' על כי היא שכחה לתקף לא הועילה והפקח רשם לה דוח כספי.
המקרה מדגיש כי חובת התיקוף חלה על כולם כולל מחזיקי חופשי-חודשי או זכאויות שונות. משרד התחבורה מבהיר כי התיקוף נדרש בכל נסיעה מחדש לצורך ספירת נוסעים ותכנון הקווים.
אלו סכומי הדוחות הרשמיים בנסיעות עירוניות:
אי-תשלום מוחלט- נוסע שעלה ללא כרטיס טעון או הסדר בתוקף יחויב ב-100 שקלים.
אי-תיקוף מנוי קיים- נוסע שיש לו מנוי (כמו חופשי-חודשי) או פטור אך לא תיקף במכשיר, יחויב ב-50 שקלים.
הקפידו על התיקוף מיד עם העלייה לאוטובוס, והימנעו מאי-נעימויות וקנסות כספיים.
אתם מוזמנים לשתף.
בתמונה מכשיר תיקוף באוטובוס. צילום: שמשנט