הארוע החל סמוך לשעה 14:00 בדיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת חורש קרוב מאוד לקו הבתים ברחוב רשב"י בבית שמש. דיירי שני בניינים נתבקשו להתפנות בעקבות העשן הרב במקום. עשרה צוותים שהוזנקו למקום פעלו לכיבוי השריפה ולהגנה על בתי התושבים.
טפסר משנה ראובן יצחק: "נלחמנו בשריפה שהיוותה סכנה ממשית לארוע גדול מאוד. בעונה זו בה האווירניבש והרוח מנשבת היה כאן פוטנציאל למשהו חמור בהרבה מהתוצאה לה אנו עדים כעת."
אדי אהרונוף, רמ"ד דוברות והסברה.כבאות והצלה לישראל ן מחוז ירושלים
צילום תמונות כבאות והצלה ירושלים.
