עם תום ההרשמה נספרו כ 100 יוזמות המבקשות להתמודד בתחרות המתקיימת לראשונה בעיר בית שמש.
בין היוזמות שנרשמו היו: גינה קהילתית, פארק זהירות בדרכים, הקמת פינת חי, תיעוד סיפורי עליה מאתיופיה, שביל בית שמש, מכולת חברתית, הקמת מוזיאון פטנטים, בית קפה קהילתי, אתנחתא לאימהות, הנצחת חללים בגינת העיר, סיורים דיגיטלים, פעילות יצירה לגיל הזהב, קו ייעוץ , הקמת ארכיון חברתי, מיזם התנדבות מגשר בין קהילות , פעילויות בתחום הצורפות והנגרות.
בסוף שבוע שעבר שמעו המתמודדים את הרצאתו של ד"ר יוסי ורדי , יזם ומי שהקים והיה שותף לחברות הזנק רבות וזאת כדי לקבל כלים לקראת התחרות.
השבוע יתקיים מפגש לראשי הקבוצות ולמנטורים המובילים את הקבוצות המתמודדות לקראת התחרות.
ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך: ""אנחנו ממשיכים לפעול במסגרת החינוך לאחריות. העובדה שנרשמו 100 קבוצות זה אומר שמאות אנשים מבקשים לקחת אחריות וליזום רעיונות שיופעלו בשטח. במסגרת אחריות משותפת נמשיך יחד ליצור בעיר בית שמש והיא תראה בדיוק כמו שאנחנו נדאג לה שתראה."
סגן רה"ע וממונה חינוך הרב ישעיהו ארנרייך: "עוד לפני פתיחת תחרות ההאקתון של בית שמש אני מבקש לומר שכולם ניצחו. עבורי כל מי שמבקש להציע רעיון לחיזוק העיר שלנו הוא מנצח. אין לי ספק שב"ה שיוזמות רבות שהוצעו כאן לתחרות יגיעו לכדי יישום בעיר גם מעבר לתחרות המבורכת"
רועי לחמנוביץ | דובר עיריית בית שמש.