ארגון מגן דוד אדום מפרסם היום (חמישי) כי מראשית משבר הקורונה, מתאריך 24.2.2020 ועד היום נלקחו ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א 4,103,124 דגימות לנגיף הקורונה. הדגימות בוצעו במהלך השנה האחרונה במגוון מוקדים ובפריסה ארצית - בבתי האזרחים, במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים, במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, מוסדות לימוד, ישיבות ועוד.
בשבוע האחרון (4-10.2.21), בשיתוף קופות החולים, דגמו החובשים והפראמדיקים של מד"א 60,177 בני אדם. 10,971 מהם נדגמו בבתיהם ו-49,208 בני אדם נדגמו במתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום וקופות החולים.
על פי הנתונים, החובשים והפראמדיקים של מד"א נטלו מראשית משבר הקורונה דגימות מ-495,235 בני אדם בבתיהם.
במתחמי היבדק וסע של מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף קופות החולים בוצעו 2,140,080 בדיקות., מתוכם 30,136 בבית שמש. בימים אלו ממשיך מגן דוד אדום בביצוע בדיקות במתחמי היבדק וסע וגם בבתי המבוטחים של קופות החולים השונות.
כמו כן, צוותי מד"א לקחו עד כה דגימות מ-8,069 בני אדם שחזרו מחו"ל בעמדה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף, ביצעו פראמדיקים של מד"א כ-3,000 בדיקות לסרולוגיה ואלפי חולים מאומתים הועברו ע"י צוותי מד"א מבתיהם לאשפוז.
החובשים והפראמדיקים של מד"א הזריקו עד כה למעלה מחצי מיליון מנות חיסון. במסגרת תוכנית מגן אבות ואימהות של משרד הבריאות, החובשים והפראמדיקים של מד"א חיסנו בשני החיסונים את כלל דיירי ואנשי הסגל של בתי האבות והדיור המוגן בישראל. 46,689 מנות חוסנו ע"י צוותי מד"א במתקני פיקוד העורף ובנוסף צוותי מד"א ממשיכים לחסן מאות אלפי בני אדם במסגרת קופות החולים ברחבי הארץ.
גם במוקדי החירום 101 של מד"א ניכרת עליה משמעותית בפניות האזרחים, השבוע התקבלו כ-12,000 שיחות ביממה, עליה של כ- 200% ביחס ליום שגרה.
לצד ביצוע למעלה מ-4 מיליון ומאה אלף דגימות לקורונה, בשירותי הדם של מד"א ממשיכים בהתרמת פלסמה ממחלימים מקורונה לטובת טיפול בחולים קשים ויצור חיסון פסיבי. עד היום הותרמו 18,579 מנות פלסמה ממחלימים מקורונה מהם ניתנו 5,482 מנות ל-2,741 חולי קורונה במצב בינוני וקשה (2 מנות לכל חולה).
מד"א ממשיך בפעילות של לקיחת דגימות בשיתוף ארבעת קופות החולים ומבצע העברות חולים מאומתים לאשפוז וכל זאת בנוסף לפעילות הארגון בשגרה ובחירום.
נתונים מעודכנים לבית שמש ולצור הדסה על פי אתר משרד הבריאות
