ארגון מגן דוד אדום פרסם אמש (חמישי, 28.1) כי מראשית משבר הקורונה, מתאריך 24.2.2020 ועד היום נלקחו ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א 3,976,375 דגימות לנגיף הקורונה. הדגימות בוצעו במהלך אחד עשר החודשים האחרונה במגוון מוקדים ובפריסה ארצית - בבתי האזרחים, במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים, במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, מו=סדות לימוד, ישיבות ועוד.

בשבוע האחרון (21-27.1.21), בשיתוף קופות החולים, דגמו החובשים והפראמדיקים של מד"א 70,776 בני אדם. 13,132 מהם נדגמו בבתיהם ו-57,644 בני אדם נדגמו במתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום וקופות החולים.

עפ"י הנתונים, החובשים והפראמדיקים של מד"א נטלו מראשית משבר הקורונה דגימות מ-471,794 בני אדם בבתיהם.

במתחמי היבדק וסע של מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף קופות החולים בוצעו 2,036,919 בדיקות. בבית שמש בוצעו 25,885 בדיקות. על פי הצורך והדרישה מפעיל מגן דוד אדום מתחמים ניידים נוספים ברחבי הארץ.

בימים אלו ממשיך מגן דוד אדום בביצוע בדיקות במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ובמוסדות ברחבי הארץ וגם בבתי המבוטחים של קופות החולים השונות, במידת הצורך.

כמו כן, צוותי מד"א לקחו עד כה דגימות מ-8,069 בני אדם שחזרו מחו"ל בעמדה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון

  בנוסף, ביצעו פראמדיקים של מד"א כ-3,000 בדיקות לסרולוגיה ואלפי חולים מאומתים הועברו ע"י צוותי מד"א מבתיהם לאשפוז.

במסגרת תוכנית מגן אבות ואימהות של משרד הבריאות, החובשים והפראמדיקים של מד"א חיסנו בחיסון השני את כלל דיירי ואנשי הסגל של בתי האבות והדיור המוגן בישראל.

גם במוקדי החירום 101 של מד"א ניכרת עליה משמעותית בפניות האזרחים, השבוע התקבלו כ-14,000 שיחות ביממה, עלייה של כ- 235% ביחס ליום שגרה.

לצד ביצוע כ-4 מיליון דגימות לקורונה, בשירותי הדם של מד"א ממשיכים בהתרמת פלסמה ממחלימים מקורונה לטובת טיפול בחולים קשים ויצור חיסון פסיבי. עד היום הותרמו 17,079 מנות פלסמה ממחלימים מקורונה מהם ניתנו 4,844 מנות ל-2,422 חולי קורונה במצב בינוני וקשה (2 מנות לכל חולה).

מד"א ממשיך בפעילות של לקיחת דגימות בשיתוף ארבעת קופות החולים ומבצע העברות חולים מאומתים לאשפוז וכל זאת בנוסף לפעילות הארגון בשגרה ובחירום.

נתוני תחלואה לבית שמש וצור הדסה - מעודכנים לאמש, חמישי (28.1.2021) על פי אתר משרד הבריאות: