ארגון מגן דוד אדום מפרסם היום (ה') כי מראשית משבר הקורונה, מתאריך 24.2 ועד היום נלקחו ע"י החובשים והפרמדיקים של מד"א 3,320,319 דגימות לנגיף הקורונה. הדגימות בוצעו במהלך עשרת החודשים האחרונה במגוון מוקדים ובפריסה ארצית - בבתי האזרחים, במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ומוסדות סיעודיים, במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, מוסדות לימוד, ישיבות ועוד.
בשבוע האחרון (17-23.12), בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים, דגמו החובשים והפראמדיקים של מד"א 164,066 בני אדם. 10,094 מהם נדגמו בבתיהם ו- 111,928 בני אדם נדגמו במתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום, קופות החולים ופיקוד העורף.
עפ"י הנתונים, החובשים והפראמדיקים של מד"א נטלו מראשית משבר הקורונה דגימות מ-392,488 בני אדם בבתיהם.
במתחמי היבדק וסע של מד"א ברחבי הארץ שפועלים בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים בוצעו 1,523,457 בדיקות, מתוכם 13,407 בבית שמש.
בימים אלו ממשיך מגן דוד אדום בביצוע בדיקות במתחמי היבדק וסע, בבתי אבות ובמוסדות ברחבי הארץ וגם בבתי המבוטחים של קופות החולים השונות, במידת הצורך.
כמו כן, צוותי מד"א לקחו עד כה דגימות מ-7,158 בני אדם שחזרו מחו"ל בעמדה ייעודית בנמל התעופה בן גוריון.
בנוסף, ביצעו פראמדיקים של מד"א כ-3,000 בדיקות לסרולוגיה ואלפי חולים מאומתים הועברו ע"י צוותי מד"א מבתיהם לאשפוז.
גם במוקדי החירום 101 של מד"א ניכרת עליה משמעותית בפניות האזרחים, השבוע התקבלו כ-16,000 שיחות ביממה, עליה של כ- 270% ביחס ליום שגרה.
לצד ביצוע למעלה משלוש מיליון ושלוש מאות אלף דגימות לקורונה, בשירותי הדם של מד"א ממשיכים בהתרמת פלסמה ממחלימים מקורונה לטובת טיפול בחולים קשים ויצור חיסון פסיבי. עד היום הותרמו 13,899 מנות פלסמה ממחלימים מקורונה מהם ניתנו 3,598 מנות ל-1,799 חולי קורונה במצב בינוני וקשה (2 מנות לכל חולה).
מד"א ממשיך בפעילות של לקיחת דגימות בשיתוף משרד הבריאות, פיקוד העורף וארבעת קופות החולים ומבצע העברות חולים מאומתים לאשפוז וכל זאת בנוסף לפעילות הארגון בשגרה ובחירום.
נתוני קורונה באזורנו כפי שעודכנו באתר משרד הבריאות אמש (חמישי, 24.12, 22:27):
בית שמש: ציון צבע ה'רמזור' היומי הוא 7.2 (כתום, כאשר 7.5 ומעלה זה אדום), אך 'צבע החלטת ממשלה' עדיין צהוב וההנחיות בהתאם. חולים חדשים לכל 10,000 נפש: 21.7; שיעור הבדיקות החיוביות: 8%; שיעור שינוי מאומתים 145%; מספר חולים פעילים: 387.
צור הדסה: ציון צבע ה'רמזור' היומי הוא 5.7 (צהוב, כאשר מ-6.0 עוברים לכתום), אך 'צבע החלטת ממשלה' עדיין ירוק וההנחיות בהתאם. חולים חדשים לכל 10,000 נפש: 18.3; שיעור הבדיקות החיוביות: 3%; שיעור שינוי מאומתים 62%; מספר חולים פעילים: 26.