דווקא בשנה מורכבת זו של משבר עולמי, בה העמותות עמדו בחזית במתן הסיוע לאלפי נזקקים, כאשר בית שמש היתה עיר אדומה במשך תקופה ארוכה – מרגש להיווכח כי 2 עמותות מקומיות בבית שמש, זכו להכרה מתוך מאות עמותות בכל רחבי הארץ, הכרה בעבודתן המקצועית, ביעלות במתן הסיוע ובאופן המכבד בו נותנות העמותות את עזרתן לנצרכים. 

עמותת ובנה, כזכור, התחברה למוקד 106 בתקופת שיאו של המשבר, כאשר מחלקת הרווחה היתה בשביתה, ונתנה מענה בחלוקות מזון וערכות יצירה, סביב השעון, יומם ולילה, לאלפי נזקקים, חולים ומבודדים תוך ניהול מערך לוגיסטי מורכב. 

יחד עם "גרעין יחד", השותפים של עמותת ובנה במרכז החלוקה ע"ש ברכיה סוסלוביץ ז"ל, הם גייסו למעלה ממליון ₪ אשר נתרמו ישירות לטובת המשפחות אשר חוו משבר כלכלי, לטובת קשישים שלא יכלו לצאת מביתם, ולטובת כל הפונים, מכלל המגזרים, תושבי העיר. 

אולם החלוקה כידוע מנוהל בביה"ס עתיד דביר, כאשר מאות תלמידי ביה"ס מתנדבים מידי שבוע באריזות המזון למשפחות.

יישר כוח לעמותות הנפלאות על פעילות החסד הענפה הנעשית בצנעה, סביב  השעון, מתוך אהבה ונתינה כה גדולה.