בפני השרה הוצגה התוכנית "קהילה מובילה שינוי": תוכנית המבוססת על שלושה יסודות מקומיים- קהילה , מנהיגות ואמון.
עוד הוצגו בפני השרה תהליכי העבודה של הרשות לביטחון קהילתי תוך דגש על קהילות שונות בעיר.
ד"ר עליזה בלוך הציגה בפני השרה מטרות שנכון להניח בקשר העתידי בין המשרד לקידום קהילתי ועיריית בית שמש. הוצגו פרויקטים נוספים ובהם: תוכנית דגל עירונית "הורים במרכז" - העצמת פעילות בית ספר להורים בעיר בית שמש, "מוקד רואה"-הרחבת מערך המצלמות העירונית.
רה"ע ד"ר עליזה בלוך :" אני רואה חשיבות מכרעת בהעצמת והבנת מערך קהילות ככלל. ובפרט בית שמש מצטיינת במרקם קהילות. אין לי ספק שהמשרד החדש בראשות השרה אורלי לוי יכיר בעומק העשייה בעיר בית שמש וילווה את העשייה בפרויקטים שעומדים על סדר היום בעיר בית שמש"