ב18/5 פרסמנו כי ועדת הערר המחוזית י-ם אישרה את הפעלת סניף איקאה אשתאול.
הועדה אישרה את הפעלת הסניף, אף על פי שהתגלו בו בזמנו, חריגות בנייה שעיכבו את פתיחתו במועד שתוכנן. הועדה התחשבה במאות העובדים שגוייסו לעבודה במקום ובמשבר הקורונה. מאות העובדים שגויסו לעבודה בחנות המתינו למועד פתיחתה. הוועדה החליטה להתחשב בהם בייחוד בימים אלה של משבר הקורונה.
בנימוקי ההתרים לחריגות הבנייה, כתבה הוועדה שבראשה עמד עו"ד בנימין זלמנוביץ: "המשך סגירת החנות, כאשר הסחורות כבר על המדפים, משמעותה גזר דין קשה למאות המשפחות שסיכוייהם למצוא עבודה במצב המשק היום אפסיים".
שטחו של סניף איקאה אשתאול, כ-17 אלף מ"ר, לפני מספר חודשים הוועדה המקומית של מטה יהודה אישרה ליזמית ת פארק מסחר ותעשייה אשתאול בע"מ ,לשנות את החלוקה בתוך המבנה ולהוסיף לו כ-8,600 מ"ר שטחים ללוגיסטיקה ואחסנה וזאת כנגד צמצום בנייה במגרש סמוך.
היזמית, בצעה את עבודת החלוקה בטרם קיבלה את ההתרים ומשכך הוועדה המחוזית, הגישה ערר נגד החלטת הוועדה המקומית.
ועדת הערר בראשות עו"ד בנימין זלמנוביץ',ביטלה את אישור תוכנית החלוקה ומסקנתה הייתה כי לוועדה המקומית מטה יהודה הייתה סמכות לאשר את ניוד השטחים שנכלל בתוכנית החלוקה, וכי זו נעשתה בהתאם לתמ"מ.
עדת הערר כתבה בהחלטתה: "משעה שנגלו לעוררת עבירות הבנייה, הרי שזנחה היא את שאר טיעוניה והתמקדה בעבירות הבנייה, אלא שעבירות הבנייה הן שיקול משיקולי מוסד התכנון בשאלה לאשר או לא לאשר, אך אין זה בסמכותנו לאכוף את דיני המקרקעין".
בימים אלה, כפי שפורסם לראשונה ב'כלכליסט'- הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ומשרד המשפטים בוחנים את מתן ההיתר שלדברהם הוא אינו חוקי.
יו"ר הוועדה המחוזית י-ם- עמיר שקד שלח ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודה מר ניר ויזל, מכתב ובו כתב כי: "התוכנית פורסמה ברשומות שלא כדין, בניגוד להודעתי במרץ 2020, לפיה התוכנית אינה מאושרת".
משרד המשפטים: "נבחנות כל האפשרויות המשפטיות להתמודדות עם המקרה החמור. העובדות מוכרות למשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ".
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מטה יהודה: "הפרסום וההיתר נעשו בהתאם להחלטת ועדת הערר".
תמונה- שמשנט.